VirtualPC FAQ!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik even een poortscan gedaan en alles zat netjes dicht.

Dus een aparte FW is niet nodig..

AV misschien wel maar die heb ik zelf niet nodig.

Het hele prog ja :).

Geen idee wat het hele prog kost, zal je vast wel ergens op microsoft.nl kunnen vinden neem ik aan? :)

Heb je de virtual additions geinstalleerd in de virtuele win98? dan moet je vervolgens bij de opties een 2de harddisk aan kunnen vinken nl...:)

moet je vervolgens bij de opties een 2de harddisk aan kunnen vinken nl...

Die moet je dus aanvinken en dan het bestand opgeven dat jouw virtuele harddisk moet zijn. :thumb:
Op die manier voeg je een 2de schijf toe d8 ik

Met toegevoegd bedoel ik aangemaakt en toegevoegd.

Oftewel aangemaakt en aangevinkt

(...)

Hmm..

Formatteer de nieuwe harddisk! Formatteer em met het virtuele pctje. Opstart diskette erin, booten van diskette, format c (of welke letter die drive ook heeft). of als dat niet werkt, probeer ff te fdisken. met fdisk een partitie erop aanmaken kan ook helpen.

Succes.

Uuhm, je wilt toch niet zeggen dat Win 98SE hem niet herkend he?!

Ik heb Win2k3 nog niet uitgeprobeerd, zal ik zo ook eens doen maar ik houd het in mijn achterhoofd.

partioneren

als je in virtual pc je harde schijf moet partioneren bij een installatie van BV linux debian
heeft dit dan ook effect op je échte harde schijf:(

als je in virtual pc je harde schijf moet partioneren bij een installatie van BV linux debian
heeft dit dan ook effect op je échte harde schijf:(

Nope. Aan de virtuele computer zit een bestandje gekoppeld, een virtuele harde schijf. Alleen dit bestandje zal worden veranderd (en de installatie 'denkt' dat dat de harde schijf is).

problemen met network

Ik heb die virtuele pc geinstalleerd, en via een walkthrough heb ik vista RC2 aan de praat gekregen. Alles werkt netjes. Beeteje sloom maar dat komt doordat ik em niet veel denkruimte heb gegeven. Nu heb ik alleen het volgende probleem: het internet werkt niet. Het probleem ligt aan de virtual pc, omdat ik bij het opstarten van vista een probleem pop-up krijg:
The network adapter with address "00:00:00:00:00:00" of virtual machine "Windows vista RC2" failed to initialize because the address is a null address.
Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar het zorgt ervoor, dat mijn internet niet wordt gezien door vista.
Weet iemand wat ik moet doen?
alvast bedankt

Wat wil je nu precies? Het gaat hier over Virtual PC, dat is wat anders dat Virtual Server. Buitendat is IIS voor internet, en zonder specifieke foutmelding kunnen we niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan