Virtueel dvd probleem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

qqxxqqxx

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
Hallo,

Mijn naam is Don,en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Het klinkt vreemd,maar ik heb al een tijd een(virtueel ?)apparaat op mijn pc staan,zonder dat ik enig idee heb
hoe dit apparaat op mijn pc terecht is gekomen.

Het apparaat staat in "mijn computer" als H:dvd speler en als ik op eigenschappen klik,zie ik opeens mij twee
onbekenden scsi apparaten staan te weten;
Promise 1+0 Stripe/RAIDO SCSI Disk device
AXV CD/DVD-ROM SCSI cdrom device
Ik heb naar mijn weten nooit scsi aparaten op mijn pc geinstaleerd.

Ik ben zelf(helemaal)niet zo technisch,en mijn pogingen om deze twee(virtuele?)apparaten te verwijderen,
zijn mislukt.

Op zich heb ik volgens mij geen zichtbare problemen met mijn pc,alles werkt volgens mij goed.

Ik heb normaal een floppe drive A;
een cd rw station G;
een dvd station F;

Maar nu komt mijn probleem,bij aanschaf van een nieuwe externe dvd rewriter begint mijn pc te
protesteren,ik krijg bij de toch simpele usb instalatie iedere keer een blauw scherm,met een voor mij
onbegrijpelijk technische boodschap,terwijl mijn pc zichzelf automatisch uitschakelt.
In eerste instantie dacht ik dat de dvd rewriter niet in orde was,en heb die terug gebracht.
Na opnieuw een(ander merk)dvd rewriter gekocht te hebben,deed zich echter het zelfde probleem
voor.

Mijn vraag is nu,komt mijn probleem inderdaad voort uit bovenstaande,en zo ja hoe kan ik dit verhelpen?
of moet ik mijn bankrekening plunderen en een nieuwe pc gaan kopen?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

mvg Don :thumb:

die virtuele cdrom/dvd komt waarschijnlijk door een programmatje dat op je pc staat, clonedvd, of alcohol120% of deamon tools,...
deze genereren een virtuele cdspeler waar je zogenaamde iso bestanden aan kan koppelen.

dit kan normaal niet iets te maken hebben met je andere probleem
heb je meerdere usb poorten geprobeerd?

Groeten
Jeroen

Geplaatst door qqxxqqxx
(...) ik krijg bij de toch simpele usb instalatie iedere keer een blauw scherm,met een voor mij
onbegrijpelijk technische boodschap,(...)
Die foutmelding mag je hier ook plaatsen.
Komen we misschien weer een stapje verder.

dvd rw installatie probleem

Bedankt voor de snelle snelle reakties,die ik aangeboden kreeg.

Ik heb inderdaad een van de door Jeroen genoemde programma's op mijn pc staan.
Ik begrijp dus dat dit het probleem niet kan veroorzaken.

Ik heb ook een andere usb poort gebruikt,maar kreeg hetzelfde blauwe scherm,met oa de volgende mededelingen;

Er is een probleem gevonden,windows is afgesloten om schade te voorkomen.

stop;0x0000007e(0x0000005,0xf87877ad9,0xf89857dc,0xf89854d8
cdr4_xp.sys-adress f8787ad9,base at 8786000
date stamp 3e2303329
:o

Heb je toevallig het programma easy cd creator?
uninstalleer dat dan eens en probeer dan nogmaals de brander aan te sluiten

Groeten
Jeroen

Dit kwam ik nog tegen, misschien dat je er wat aan hebt.
Het hangt er helemaal vanaf wat je op je systeem geïnstalleerd hebt (virusscan, brandsoftware).

You get blue screen of death and cdr4_xp.sys driver failure is mentioned.
You have Symantec Norton Antivirus installed and CDCheck freezes or does not work correctly.
Other similar problems
Cause: Some software or driver does not support unbuffered reading. Known software to cause problems is InCD and Norton Antivirus, cdr4_xp.sys.
Other software could be incompatible too.
Solution: Add "/normalread" parameter when starting CDCheck (e.g. "CDCheck /normalread"). This turns off unbuffered reading.
To find out if this works do the following:
Click Start-Run and browse to CDCheck.exe file.
You get something like "C:\Program Files\CDCheck\CDCheck.exe".
Now add /normal read so it shows "C:\Program files\CDCheck\CDCheck.exe" /normalread
To run CDCheck in the future like this:
Right click on every shortcut to CDCheck and add /normal read so it shows ...\CDCheck.exe /normalread (... is your CDCheck folder).

Bedankt

Mijn probleem is dankzij dit forum opgelost.

Ik wil bij deze graag iedereen bedanken,die de moeite hebben genomen om mij te helpen.

Na de programma's eassy cd creator en alcohol20% te hebben verwijdert van mijn pc,kon iik mijn nieuwe dvd brander gewoon instaleren.:thumb:

mvg Don

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan