Virtueel geheugen foutmelding in systemtray

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Weet iemand waarom ik af en toe een foutmelding krijg over het virtueel geheugen? Ik zie dan zo'n geel driehoekje met zo'n 'tekst balon' met de melding dat ik mijn virtueel geheugen moet vergroten, het wisselbestand. Wat zijn de beste instellingen hiervoor. Ik heb een pentium 3, 500 mhz met ongeveer 320 mb intern geheugen.
Graag zou ik een instelling willen hebben waardoor mijn PC het beste presteert. Het wisselbestand staat nu op begingrote: 384 mb, maximale grote 800.
Alvast dank.

Een algemene stelregel is : je effectief geheugen X 1.5 à 2 voor minimaal en maximaal X3 à 3.5 Dus ik zou voorstellen zet min. op 640 en max. op 960 en kijk even of je nog meldingen krijgt.

vanzwam zei:
Een algemene stelregel is : je effectief geheugen X 1.5 à 2 voor minimaal en maximaal X3 à 3.5 Dus ik zou voorstellen zet min. op 640 en max. op 960 en kijk even of je nog meldingen krijgt.

En zal mijn PC hier door ook sneller zijn? Applicaties die dan sneller starten b.v.?

Sneller gaat je PC er niet van worden, maar de foutmeldingen gaan verdwijnen en windows zal deze ook niet aanpassen. Natuurlijk 320 Mb is weinig, maar ja...

vanzwam zei:
Sneller gaat je PC er niet van worden, maar de foutmeldingen gaan verdwijnen en windows zal deze ook niet aanpassen. Natuurlijk 320 Mb is weinig, maar ja...

Ik ga het eens proberen. Dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan