Virtueel geheugen instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Berichten
1.056
Mensen,

hoe kan ik het beste mijn instellingen qua virtueel geheugen instellen. 'k Heb nu 1GB RAM, daar komt denk ik binnenkort 1 GB bij (nog ff uitzoeken of MB 't aankan :)).

Huidige instellingen:
virt_geh.jpg
 
als je 2gb geheugen hebt hoef je naar mijn weten geen virtueel geheugen in te stellen.

deze op 0 zetten dus
 
Beste virtuele geheugen is 1,5 x het fysiek aanwezige geheugen.
 
Beste virtuele geheugen is 1,5 x het fysiek aanwezige geheugen.

er even vanuitgaande dat ik dus 1GB heb. Wat moet ik dan bij begingrootte en maximale grootte invullen??
 
als je 2gb geheugen hebt hoef je naar mijn weten geen virtueel geheugen in te stellen. deze op 0 zetten dus

Ja, gedeeltelijk mee eens, nee gedeeltelijk mee oneens. Oneens overheerst licht. Met mijn nieuwe pc heb ik dat geprobeerd, maar sommige oudere programma's gingen "kuren vertonen". Als Vista wordt gedraaid, zou ik het zelfs pertinent oneens zijn met de stelling. Vista loves memory en als je Vista z'n gang laat gaan kun je zomaar 1200 MB kwijt zijn in een idle situatie.

Ter illustratie misschien mijn Vista: ik heb 3,2 gig aan boord waarvan Vista na de opstart 44% wegslobbert. Tel uit je winst (verlies).
 
't is me nog niet helemaal duidelijk, maar kga wel ff wat testjes doen.
Misschien eerst maar gewoon die 2GB erin, en dan kijken of het nu wel nodig is ;).

Tnx iig voor de link
 
Wat is dan nog niet geheel duidelijk? Ik denk dat ze het redelijk uitgebreid uitleggen op die site?
 
Wat is dan nog niet geheel duidelijk? Ik denk dat ze het redelijk uitgebreid uitleggen op die site?


Hoe ik nu precies die begingrootte & maximale grootte in moet stellen. Dit moet +/- 1500mb zijn, maar moet het dan:

begin: 0
max.: 1533

of

begin 500
max. 2000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan