Virtueel geheugen te klein???

Status
Niet open voor verdere reacties.

martien

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2001
Ik heb een spelletje gekregen voor de kids: Redcat in de supermarkt, is een educatief spel. Als ik het spel opstart komt de foutmelding dat ik te weinig virtueel geheugen heb (zie bijlage). Mijn virtueel geheugen was 1600 MB en ik het dit veranderd in 2500MB omdat ik 1 Gig intern geheugen heb. Maar geen resultaat. Wie heeft een tip voot mij?

Martien

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    9 KB · Weergaven: 40
Virtueel geheugen

Hij heeft er maar 3 nodig, dus dat is het niet. Kijk maar eens in taakbeheer.

Heb je misschien zelf je virtueële geheugen in gesteld.

Er zijn programma's die er niet tegen kunnen als je je virtuëele geheugen compleet op een andere schijf dan je systeemschijf zet. Zet gewoon er 10 MB bij op C: Als je die nu niet hebt.

Eric.

Laatst bewerkt:
Virtueel geheugen staat op dezelfde schijf dus dat kan het niet zijn.

Martien

Het is maar 200mb en met de hand ingesteld. Maak er eens 500 van?

succes

Techie

Dat ben ik, niet de vraagsteller.

Heb die op C: er bij gezet omdat het installatie programma van de printer ging hangen, riep dat ik niet voldoende virtueel geheugen had.

Eric.

P.S. TS zegt ook nee dat is het niet.

Ik heb op C: 2500 MB virtueel geheugen, moet toch voldoende zijn of niet? Even op de andere partities F: en G: 2 x 100 MB virtueel geheugen aamgemaakt. Geen verbetering.

Martien

Geplaatst door martien
Ik heb op C: 2500 MB virtueel geheugen, moet toch voldoende zijn of niet? Even op de andere partities F: en G: 2 x 100 MB virtueel geheugen aamgemaakt. Geen verbetering.

Martien

Hoeveel vrije ruimte heb je nog over op de partitie die je wilt gebruiken voor het virtueel geheugen? Met 1000 MB als RAM geheugen, zou je genoeg moeten hebben aan 2000 MB virtueel geheugen. Als je de grote van het virtueel geheugen insteld, probeer dan eens de begin en max. grote als 2000 MB in te stellen.

Laatst bewerkt:
Op c: nog 7 gig vrij, op f: nog 10 en op g: nog 40

martien

Ik zou het niet daarin zoeken. op een ram geheugen1gb en een virtueel geheugen van 2 gb (samen dus 3 GB) zou er een melding komen van een applicatie die 3 MB mist?

eerder naar leeftijden van programma en besturingssysteem.
Ik kan me herinneren dat redcat al draaide op Windows 3.11

controleer eens in de opstart snelkoppeling hoeveel EMS/XMS geheugen toegewezen word aan het programma en probeer de verschillende compatibiliteit modi eens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan