Virtueel Geheugen voor 2 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Ik heb een PC met een CoreDuo 2 ( 6400 2.13 GB & 2048 GB geheugen dual memory ) maar vond hem een beetje traag worden ( ??? ) Ik ben met het Vrtueel geheugen bezig geweest.

Ik heb eerst de optie "Door het systeem beheerde grote " aangevinktmaar hier werdt hij niets sneleer van.

Ik heb nu de optie "aangepaste grootte" ingesteld op :
Begingrootte 3070 MB
Maximale groote 6140 MB

Maar Photoshop ( CS1 ) weigert nog steeds meerdere foto's in 1x te bewerken.

Ligt mijn probleem aan de instellingen van het virtueel geheugen of aan Photoshop ???

Ik gebruik helemaal geen wisselbestand, en heb toch 4gig. virtueel geheugen, met 2 gig. intern, knap hè, van windows.

Bij mijn weten, kun je die core's aparte taken tegelijk uit laten voeren, helaas heb ik niet zo'n processor, om daar de configuratie voor te geven, maar dat zal ongetwijfelt wel ergens te vinden zijn.

Maare, foto's bewerken vergt veel processorkracht, niet zo zeer veel geheugen, en 1 handeling raakt zo'n processor aardig van belast.

Maare, foto's bewerken vergt veel processorkracht, niet zo zeer veel geheugen, en 1 handeling raakt zo'n processor aardig van belast.

Toch wel vreemd dan dat ik op mijn AMD x2 met 2048 MB ram gewoon 50 foto's in photoshop CS kan laden en bewerken.

Processor zou minder krachtig zijn dan de E serie van intel.

Ook met een hoge resolutie? van een paar gig., dat duurt meestal een 10 tal minuten, en dan 50 van die dingen.:shocked:

50 x 3 mpixel + bewerkingen :D niet zo een probleem, duurt effe paar minuten voor ze allemaal open zijn, maar daarna is er goed mee te werken.

geen RAW overigens.

Reactie

Jippiejajee

Tot gisteren had ik geen probleem hij opende 50 foto's moeiteloos in 5 in 1 minuut maar nu vertikt hij het. Dus ik heb iets verklooid maar wat ????

Ik heb Photoshop al ff opnieuw geinstalleerd maar .............. :evil:

Als je de snelheid van je PC merkelijk wilt verhogen, plaats dan een tweede HD zodat, gedurende het verwerken van foto's de controler (IDE of SATA) niet voortdurend moet switchen tussen lezen en schrijven. Op de eerste HD plaats je de te verwerken beelden, op de tweede de verwerkte. En als je het nog sneller wilt, daar foto's toch veel ruimte innemen, kun je nog een derde plaatsen als archief, waar je meteen je swap op plaatst, je zult versteld staan hoe snel alles plots gaat.

Een swap is ook het snelst als je die een vaste grootte geeft, op het begin van de schijf (niet de C:, en de swap aanamken op een maagdelijke schijf, zoadt het een aaneengesloten bestand is). Een ideaal geval bij U zou ik zeggen, neem min 4096, max 4096 (ik dacht zelfs dat WinXP maximaal 4Gb per schijf kon adresseren als virtueel geheugen, maar sla mij hier niet om dood als dit niet juist is).

Jan

Jippiejajee

Tot gisteren had ik geen probleem hij opende 50 foto's moeiteloos in 5 in 1 minuut maar nu vertikt hij het. Dus ik heb iets verklooid maar wat ????

Ik heb Photoshop al ff opnieuw geinstalleerd maar .............. :evil:

Heb je ook zitten veranderen in de 2 opties waarmee je in kan stellen of je systeem voor programma's dan wel achtergrondservices / cache geoptimaliseerd moet worden.

Het beste is om op "door windows beheerd" te laten staan.

Heb je ook nog aan andere "performance" zaken gesleuteld?

Reactie

Heb je ook zitten veranderen in de 2 opties waarmee je in kan stellen of je systeem voor programma's dan wel achtergrondservices / cache geoptimaliseerd moet worden.

Het beste is om op "door windows beheerd" te laten staan.

Heb je ook nog aan andere "performance" zaken gesleuteld?

Ik heb hem weer ingesteld op "door windows beheerd" maar er veranderd niks.
Ik heb verder nergens aangezeten.
Wel heb ik 1 keer een melding gekregen van Photoshop dat hij de bewerking afbrak wegens te weinig geheugen. Ik heb toen "Toon mij deze melding niet weer" aangevinkt

De foto's die ik wil bewerken zijn JPEG bestanden en 100 x 100 pixels ( 30 kb ) dus niet GROOT

Ik heb al ff gekeken in Photoshop maar heb niks kunnen vinden om dit weer te herstellen.

Met die melding in de topicstart, had ik kunnen antwoorden met een denkelijke oplossing, het is een defragmentatie van het wisselbestand, zet dat wisselbestand op 0, wel even op wijzigen drukken, reboot en geef een vaste waarde, aangezien je 2 gig. intern hebt, is in principe geen wisselbestand nodig, maar een vaste waarde van 500mb kan geen kwaad, Photoshop wil graag een wisselbestand zien.

Verander ook de waarde naar 1 of maak de registersleutel in het register, en wel deze
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory\\DisablePagingExecutive

dan zal eerst alle intern geheugen worden gebruikt, daarna de swap.

Reactie

Ik heb een systeemherstel gedaan en alles weer terug gezet naar 2 dagen geleden.

Ik was altijd gewend om alle plaatjes te selecteren in de map en daarna te rechtsklikken en kiezen voor "Beweken met Photoshop" dit lukt nog steeds niet..... helaas.

Ik heb via openen in Photoshop zojuist ff 100 Wallpapers geopend in 25 seconden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan