Virtueel geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter cage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cage

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
hallo,
mijn computer is erg langzaam aan het worden, ik denk dat dat komt door het virtueel geheugen wat ik te weinig heb. want ik krijg zon melding weet iemand hoe ik dit geheugen weer kan vergroten, moet ik dan gewoon dingen deleten ofzo? of wat anders?

groeten,

f®eder!k

welk operating systeem heb je?

verder kun je nog naar spyware zoeken met b.v. ad-aware.

Ga naar configuratie scherm en kies systeem
er moet ergens een knop te vinden zijn waar de instelling van virtueel geheugen staat. Ik weet niet welke tab dat is.

Even wat info over virtueel geheugen: Als je gewone geheugen chips te weinig ruimte hebben dan gebruikt windows dit virtuele geheugen als extra opslag. Echter er worden geen chips gebruikt maar HD ruimte. Windows staat meestal niet toe om hier 0 in te vullen.
Als je een melding krijgt van te weinig geheugen dan zal je je harddisk moeten opschonen. Voor een pc met 256 Mb geheugen is een virtueel geheugen van 256 Mb een gewone zaak. Dus eigenlijk moet je zon 400 Mb vrijhouden op de schijf waar je virtuele geheugen wordt neer gezet. Meestal is dit C:

hej erg bedankt voor je info, ik heb overgens nog 4 gb op mijn pc vrij staan, dus dat valt mee ik zal even kijken bij systeeem en ik probeer nu ad-aware ook al erg bedankt he :thumb:

f®eder!k

rechtsklik deze computer -> eigenschappen -> geavanceerd -> (prestaties) instellingen -> geavanceerd -> wijzigen -> begin- en eindgrootte instellen op 1,5x je fysiek aanwezige geheugen.

wat bedoel je precies met je fysieke geheugen, domme vraag misschien, maar van wat er precies aanwezig is?!

groet,

f®eder!k

hoeveel geheugen zit in je pc ? 128, 256, 512 ?
Dat is de fysieke hoeveelheid. (hoeveel "reepjes" zitten in de voetjes op je moederbord)
Stel het virtueel geheugen in op anderhalf keer die waarde.

ej joh bedankt het is gelukt 256x1,5="384" dus moet t nu beter zijn bedankt voor de linkfunzip btw. erg vriendelijk dat jullie mij even wouden helpen, bedankt

:thumb:

vriendelijke groeten,

f®eder!k

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan