Virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lateco

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Hallo mede helpmijers,

Ik kreeg ineens een waarschuwing dat windows te weinig virtueel geheugen had en dat het automatisch aan gepast zou worden wat overigens wel tenkoste zou gaan van andere toepassingen die ook gebruik maaken van het vir-geheugen.

Ik op dat moment eens aan het snuffelen via deze computer maar kreeg ogenblikkelijk de melding dat de toepassing niet kon worden gestart omdat andere toepassingen teveel beslag legden op het vir-geheugen.

Een simpele klik rechts op deze computer en dan eigenschappen werkte dus op dat moment al niet meer.

Wat kan er zo vreten aan het geheugen?

Even off-topic: je hebt een leuke site. Ook interessant over planten (die van mij gaan langzaam dood, volgens Intra Tuin: te veel water..wortels + plant gaan wegrotten :( :( ).

Jou probleem: de eerste reactie is net zoals die van Blast & Oossie = virussen en/of spyware.
Je geeft verder weinig info.
Je kan bij Housecall scannen of bij Panda : http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Maar als je in veilige modus gaat opstarten, kom je dan wel naar Eigenschappen van Deze Computer??

Grtz :D
Falco

Opzich is de melding niet zo'n vreemde, ik krijg hem ook regelmatig als ik op m'n laptop grote excel bladen open heb staan en ook nog diverse andere applicaties.
Heeft dus niets met een virus of zo te maken (kan natuurlijk altijd maar vaak heb je dan hele andere problemen met je PC), maar is gewoon een waarschuwing van windows.

Een oude P II met 128 MB ram en Windows 98 kan met diverse applicaties open nog prima werken, maar een nieuwe P4 met 128 MB ram onder XP met de zelfde appicaties open zal al snel met zulke meldigen kunnen komen...

Alles hangt een beetje af van de combinatie PC, besturings systeem, hoeveelheid intern geheugen.
Hoeveel MB RAM heb je in je PC?
Wat voor een type PC (pentium ... op ... Mhz)?
Welke applicaties gebruik je?

Laatst bewerkt:
Dag mensen, ik reageer misschien wat laat maar dat komt omdat ik geen melding van reacties in m'n E-Mail ontvangen heb.!!!

Spy-Ware en/of virussen daar heb ik geen last van.

Ik heb het vermoeden, ook omdat ik niets onregelementairs kan vinden dat Symantec met z'n Norton Internet Security de boosdoener is.
Sinds ik dat op m'n pc heb staan duurt alles veeeeeel langer.

Mijn oude beestje is een PII 350 met 160 Mb en het super werkende XP Prof.

Van daar dat sommige combinaties van programma's nog al eens vreten ben ik achter.

.. Tja Norton, zeker de laatste versie schijn je PC erg langzaam te maken, er zijn meer mensen die er over klagen, valt met name op als je een schoon systeem hebt en daarna alleen pas Norton geinstaleerd hebt, snelheids verschil is behoorlijk. Misschien over gaan op een andere virus scanner...

N.b. XP is ook wat aan de zware kant voor een PII... heb je XP echt nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan