virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Berichten
267
omdat de search bij mij steeds aankomt met dingen dat de zoekopdracht langer dan 3 tekens moet zijn, terwijl dat dat wel het geval is, vraag ik het waarschijnlijk nog maar een keer:
Ik wil het wisselbestand optimaal instellen.
Er waren van die schemaatjes voor, als je 256mb intern had moet je die en die waarden invullen, dat zelfde voor 512, en 1024 etc
Heeft iemand dat schemaatje toevallig? Heb zelf 512 ddr Dual Channel 400Mhz Pc3200 (2x256)
Verder heb ik 2 harde schijven, 1 van 80 (met een partitie van 21 en 56) en 1 van 160 die als 1 partitie voor data opslag is. ze zijn beide 7200rpm / 8mb cache
die 21gig is de bootschijf, waar kan ik dan het beste die pagefile opzetten?
Alvast bedankt!
 
Je kunt het best je RAM keer 1.5 doen en dat als virtueel geheugen instellen. Je kunt het best je pagefile op de 2e harde schijf zetten.
 
Oke, ik kan twee waardes in stellen de "Initial Size" en de "Maximum Size" die eerste dus 1.5x me intern geheugen, en die tweede laten op 1536?
En instellen op de tweede schijf, maar dan de instelling van de eerste schijf eraf halen?
 
Ik heb min. en max. allebei op 1.5x ram. En ja je kunt dat van de eerste schijf dan eraf halen.
 
Megabit zei: Je kunt het best je RAM keer 1.5 doen en dat als virtueel geheugen instellen. Je kunt het best je pagefile op de 2e harde schijf zetten.

Virtueel geheugen ken ik maar wat bedoel jij met page file? Is mij een totaal vreemde term. Wil je misschien even vertellen (als je zin hebt natuurlijk) wat dat is?

Mijn exuses voor een offtopic @ijsbeer.

Groeten,
 
Het is eigenlijk heel simpel hoor. Je virtueel geheugen moet ergens worden opgeslagen en laat dat nou net pagefile.sys zijn;).
 
Geplaatst door megabit
Het is eigenlijk heel simpel hoor. Je virtueel geheugen moet ergens worden opgeslagen en laat dat nou net pagefile.sys zijn;).

Precies, en daarom vraag ik waar ik mijn page file het beste kan opslaan.
Ik had ook kunnen vragen, op welke harde schijf ik het virtueel geheugen had moeten zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan