Virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Wanneer ik werk met het fotoprogramma van Magix, (diashow maken en muziek erbij) krijg ik de melding dat ik te weinig virtueel geheugen heb en windows dit zal aanpassen. Die mededeling komt steeds weer terug. Mijn probleem is dat de muziek stottert en niet vloeiend doorloopt. Zodra als er een nieuwe foto komt gebeurt dat.(niet bij elke foto)
Wat kan ik doen?
Windows XP, pent3 800Mhz, 265 mb geheugen

Het zal wel 256MB geheugen zijn, neem ik aan?
(type foutje?)
Mischien wordt het tijd om er nog eens 256MB aan geheugen bij te plaatsen.
Wat je nu aan werkgeheugen hebt, is vrij krap voor WinXP.:(

Hoe staat je Virtuele geheugen ingesteld?
Deze computer>eigenschappen>geavanceerd>Prestaties>geavanceerd.

Laatst bewerkt:
Ok. dit heb ik nu gedaan. Staat nu op 640 mb en op een andere partitie. Het lijkt nu iets beter, maar als er een nieuwe foto opkomt stottert hij nog steeds even. Dus wat crash zegt, waarschijnlijk is 256 te weinig.

Laat hem op die andere partitie, maar laat Windows het zelf beheren.
Kijk dan eens wat ie doet.

Ik heb nu 2 keer ingesteld dat het virtueel geheugen op F:\ moet, maar het lijkt alsof hij op c:\ blijft staan. Dat staat er tenminste als ik weer kijk bij de instellingen. Computer ook al 2 keer opgestart. F staat wel op een 2de harde schijf.

Eerst van C:\ verwijderen en op "Instellen" klikken, daarna op F:\ zetten en weer op "Instellen" klikken.
Dan pas opstarten.
Werkt dat niet?

Zo nee, stel dan eens op de C:\ een virtueel geheugen in van Min 100MB en Max 100MB en laat op F:\ het virtueel geheugen door Windows beheren.

Crash, het wordt mij te laat. Ik kom hier morgen graag op terug. Bedankt alvast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan