virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

verstraeten

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
ik heb een probleem met mijn geheugen als ik een foto op een hoge resolutie scan en die op pc zet of als ik een film aant kopieren ben dan geeft hij de foutmelding
dat windows onvoldoende virtueel geheugen heeft en is het normaal dat ik rond de 1000000 kb limiet van geheugengebuik zit

wat kan ik hier aan doen

Beste Verstraeten,,,, !!!!

Windows XP maakt veel gebruik van het virtuele geheugen, waardoor je computer beter loopt. Virtueel geheugen wordt als geheugen gebruikt naast het interne geheugen. Daarom kan je, als je de computer soepeler wilt laten lopen, het virtueel geheugen vergroten. Klik daarvoor met de rechtermuisknop op Deze computer en kies voor Eigenschappen . Ga naar Prestaties en kies voor Instellingen . Op het tabblad Geavanceerd kan je de omvang wijzigen. Vink Geen wisselbestand aan en klik op Instellen . Hierna moet je wel je computer opnieuw opstarten. Heb je dit gedaan, ga dan naar de Windows Verkenner, selecteer je partities (om te beginnen C), klik met de rechtermuisknop en kies voor Eigenschappen . Ga naar Extra en dan Schijfdefragmentatie . Doorloop dit proces voor al je partities, (C:\ is ook wel voldoende). Klaar? ga dan weer terug naar het venster waarin het wisselbestand is in te stellen. Kies voor Aangepaste grootte en vul het dubbele van je interne geheugen in. Dus heb je 256 MB Geheugen, vul daar dan 512 in. Bij Begin grootte en Maximale grootte vul je dit allebei in. Klik op Instellen en je Virtuele Geheugen is volledig gedefragmenteerd en optimaal ingesteld !!!! en als het goed is kan je wel op een hoge resolutie scannen zonder een foutmelding....!!!!

veel succes,,,,

and just be,,,,

SickWithIt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan