virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Ik heb nou al 2 keer zo'n pop up gekregen, waarin staat, dat het virtueel geheugen te klein is. windows zal het wisselbestand verhogen etc. wat moet ik hieraan doen??
Oh ja , ik heb een schijf van 120 Gb en 512 MB ram. (ter informatie.) Gitana :confused:

het is opzich wel vreemd want je hebt genoeg ruimte. 512 MB RAM tenzij je het al helemaal al gevuld hebt dan pas gebruikt ie virtueel geheugen.

je kan virtueel geheugen uitzetten of verhogen.
Ik heb geen windows XP dus moet je maar ff zelf kijken waar precies het ook alweer staat.

rechtermuisknop op deze computer en dan geavanceerd.
daar ergens staat het volgens mij.

(let wel op als je v. geheugen uitzet en je geheugen van 512 MB RAM raakt vol. dus dan moet je proberen deze niet helemaal te vullen anders word je computer denk ik traag)

Virtueel geheugen moet je niet uitzetten, dan kun je problemen krijgen, minimaal moet je iets van 100MB aan virtueel geheugen hebben. Je moet dan minimaal 1024MB aan fysiek geheugen hebben.

Gezien je 512Mb aan fysiek geheugen hebt, kun je het door Windows laten beheren of een vast min/max waarde geven. Ik heb zelf ook 512MB aan fysiek geheugen, bij mij staat het min/max op 768MB.

Hier wat waardes bij bepaalde fysieke geheugen hoeveelheid:
Als je 512 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 1040 en de bovengrens op 1538

Als je 384 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 780 en de bovengrens op 1152

Als je 256 MB RAM hebt:
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 520 en de bovengrens op 768

Als je 128 MB RAM hebt:
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 260 en de bovengrens op 384
Bron:
Tegen blauwe schermen en vastlopers. <--klik.

Hallo Crash, bedankt voor de reaktie, ik heb het veranderd, zoals je aangaf. Mij zegt het niet veel, maar het stond bij mij ingesteld op 180, lijkt me dan weinig, of ??? Ik hoop dat het hiermee is opgelost, maar dat hoor je dan nog wel.
Wat is virtueel geheugen eigenlijk, dit vraag ik omdat visha adviseerd om het uit te zetten en dan zeg jij dat het problemen kan opleveren. Verwarrend toch.
groetjes Gitana

Je hebt kans dat je probleem nu over is.:)
Virtueel geheugen
(Virtual Memory)
Een gedeelte van de harde schijf dat door Windows gebruikt wordt wanneer het werkgeheugen van de pc helemaal bezet is.
In moderne besturingssystemen als Windows kan er meer geheugen worden gebruikt dan er werkelijk fysiek aanwezig is. Dit wordt het virtuele geheugen genoemd. Die delen van een programma waarvoor op een gegeven moment geen ruimte is in het geheugen, worden tijdelijk in de zogenaamde 'swapfile' op de harde schijf opgeslagen.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Hoi Crash, bedankt voor je uitleg en nog meer bedankt voor de tip van het computerwoordenboek. Die kon ik nog niet, dus die heb ik meteen aan mijn fav. toegevoegd. Kan ik vanalles opzoeken en nog veel meer van leren.
Toppie :thumb: :thumb: :thumb: groetjes: Gitana
p.s. heb er geen last meer van gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan