virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

donderkontjes

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
is bij mij dus erg klein mijn gegevens van de C: schijf zijn

versie 2002 enz...
proffesional
service pack 2

pentium(r) 4 CPU 1.80 GHz
kloksnelheid 1.79GHz 256 mb

nu heb ik ook een ingebouwde extra harde schijf........ kan ik de virueel geheugen daarnaartoe verplaatsn?

hoe krijg ik meer virtueel geheugen?

thanks donderkontje

Ja dat kan, ik zou 48MB naar je C schijf doen, ook 48MB max en daarna naar je D schijf min. je werkgeheugen en max. 1,5x je werkgeheugen.

Flip

owkeee dat klinkyt niet zo makkelijk ... ga er straks even in verdiepen bedankt voor je antwoord

groetjes sis

Ja dat kan, ik zou 48MB naar je C schijf doen, ook 48MB max en daarna naar je D schijf min. je werkgeheugen en max. 1,5x je werkgeheugen.

Flip

Waarom 48mb naar de c schijf? gewoon uitzetten is toch ook prima en dan inderdaad 1,5 maal het werk geheugen naar de tweede (ws d:/) harde schijf
Een en ander stel je in door op deze computer te rechtsklikken > eigenschappen > tab geavanceerd > virtueel geheugen.(systeem prestaties)
Vergeet niet op instellen te klikken.
(ik doe dit uit mijn hoofd, dus de exacte benaming verschilt helaas)
mvg leo

Het maakt XP iets sneller als je 48MB naar je C schijf zet, XP zoekt toch autm. eerst de C schijf daarna de D schijf.

Flip

daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord
Meestal is het zo dat xp het virtuelegeheugen zelf al goed beheerd.
Als er al wat helpt (en het blijft om kleine verschillen gaan) dan helpt het om het virtuele geheugen in zijn geheel op een fysiek ander schijf te zetten, daar de twee schijven meer tegelijkertijd kunnen worden aangesproken.
Ben benieuwd waar deze info vandaan komt

daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord
Meestal is het zo dat xp het virtuelegeheugen zelf al goed beheerd.
Als er al wat helpt (en het blijft om kleine verschillen gaan) dan helpt het om het virtuele geheugen in zijn geheel op een fysiek ander schijf te zetten, daar de twee schijven meer tegelijkertijd kunnen worden aangesproken.
Ben benieuwd waar deze info vandaan komt

mijn systeem zegt het wel eens dan krijg je een pop up en dan zegt hij te weinig virtueel geheugen

Dat komt dan omdat er te weinig virtuteel geheugen is aangewezen, of dat er te weinig schijfruimte is.
Qua totale hoeveelheid maakt het echter niet uit hoe je dat over je schijven verdeeld.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan