virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasody

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2004
Een vraagje aangezien ik regelmatig spelletjes speel, wordt mijn computer des te langzamer.
Nou was mijn vraag kan ik mijn virtueel geheugen aanpassen?

Mijn beschikbare ruimte is 100346 MB
Begingrootte 384 MB
Maximale grootte 768 MB

Totale wisselbestandgrootte voor alle stations
Minimaal toegestaan 2MB
Aanbevolen 382 MB
Momenteel toegewezen 384 MB

Misschien is er iemand die mij kan helpen..
Groetjes Sonja..

Kijk even of Windows het virtuele geheugen beheerd of dat deze een vast ingestelde waarde heeft.

De grootte van het wisselbestand voor virtueel geheugen wijzigen
u moet zijn aangemeld als beheerder of als lid van de groep Administrators om deze procedure te kunnen uitvoeren. Als uw computer is verbonden met een netwerk, kan het zijn dat netwerkbeleidsinstellingen u verhinderen om deze procedure te voltooien.

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren en typ sysdm.cpl in het vak Openen
2. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik onder Prestaties op Instellingen.
3. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik onder Virtueel geheugen op Wijzigen.
4. Klik onder Station [Volumenaam] op het station dat het wisselbestand bevat dat u wilt wijzigen.
5. Klik onder Wisselbestandsgrootte voor geselecteerd bestand op Aangepaste grootte, typ een nieuwe grootte voor het wisselbestand (in MB) in het vak Begingrootte (MB) of Maximale grootte (MB) en klik op Instellen.

Als u de begingrootte of de maximale grootte van het wisselbestand verkleint, moet u de computer opnieuw opstarten om het effect van die wijzigingen te kunnen bekijken. Wanneer u het wisselbestand groter maakt, hoeft u de computer normaal gesproken niet opnieuw op te starten.
Bron;
http://support.microsoft.com/kb/308417/nl

Echt veel prestatie verbetering moet je niet verwachten van veranderingen van het virtueel geheugen.
Hoeveel intern geheugen zit er in de pc als dat 512mb of minder is, is dat voor xp te weinig.
1gb is voor vista al aan de krappe kant.
En wat zit er verder in de computer?

mvg leo

Ik heb in totaal 111Gb op de c schijf.
Intel(R)
Celeron(R) CPU 2.80GHz
Kloksnelheid 2.80 GHz, 256MB.

Maar als ik het wil aanpassen wat kan ik dan het beste invullen?
Of maak dat niet uit?

Je hebt maar 256MB fysiek geheugen, dus echt je zal geen verbetering krijgen. Het fysiek geheugen is te weinig.

een snelheidsmonster zal deze pc nooit worden, maar voor relatief weinig geld zet je er twee maal 512mb geheugen in (voor xp)
En dat geeft een merkbare verbetering.
Voor (meestal) een €tientje zet de plaatselijke pc handel het er voor je in, als jezelf niet vertrouwd.

met pcwizard zie je het moederbord en geheugen type. Als je dat post krijg je hier een gericht advies.

leuke tips

EDIT: dit is een verduidelijkte versie van crash zijn ietwat "korte" uitleg

voor vista rechtermuisknop op computer >> eigenschappen(properties)>> links in de balk geavenceerde systeemeigenschappen(advanced systemproperties) klik daar bij prestaties op instelingen dan op geavenceerd daar staat visueel gehuegen, Klik op aanpassen en pas het aan naar wat je wilt :D (ik geloof dat 1,5X het beste was maar daar let ik zelf ook nooit op)

in Windows XP op Deze computer een rechtsklik te maken en daarna te kiezen voor Eigenschappen. Vervolgens klik je op het tabblad Geavanceerd. Bij de kop Prestaties druk je op de knop Instellingen. Je kiest dan het tabblad Geavanceerd en bij het gedeelte Virtueel geheugen druk je op de knop Wijzigen.

je kunt het zelfs op een andere partitie zetten :thumb:

maar zoals al vermeld zal het weinig tot niks uithalen :D

maar om deze informatie vroeg je en niet geschoten is altijd mis

@offtopic crash, we willen heel graag wat meer foto's van de casemod ! <3

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan