virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolkil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
wij hebben een computer met 2 hdd's 1 komt uit een wat oudere pc die we gedemonteerd hebben heeft een (ide) de andere heeft sata maar is ook al wat ouder maar gaat het uit maken als ik het virtueel geheugen naar de 2e hdd zet dus naar de slave hdd of wordt dat te sloom.

komt er dus op neer ik heb 2 hdd's op 1 staat win xp (sata)
de ander is extra en daar wil ik virtueel geheugen op zetten (IDE)

Laatst bewerkt:
Dat maakt theoretisch een héél klein beetje uit (Sata is sneller) maar zodanig weinig dat jij daar helemaal niets van gaat merken.

is het sneller om het virtueele geheugen op de IDE schijf te zetten (E schijf) om dat de c schijf de hele tijd bezig is programmas te laden die ik uitvoer

Weet ik niet, dat hangt van meerdere (andere) factoren af, bijv. wat voor een soort processor stuurt het geheel aan en nog niet eens zo zeer het merk, maar meer nog het cache geheugen. Ook hier zal wellicht het spreekwoord : een computer is net zo snel als zijn langzaamste schakel is, van toepassing zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat jij op een iets oudere pc het verschil van de locatie van het virtueel geheugen niet gaat merken.

de specs zijn uit mijn hoofd

amd athlon II x2 2.0 ghz
1gb ram
128mb video kaart nvidea
win xp

Idd. wat ouder en trager en wel zodanig dat je geen prestatiewinst mag verwachten van de verplaatsing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan