virtuele dvd-rom verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Hoi all,
ik had daemon tool op de pc gehad maar heb het inmiddels verwijdert.Nu,als ik deze computer open, zie ik'm nog staan en dan doe ik hem verwijderen via apparaat beheer maar na elke boot staat ie er toch in.
Hoe moet ik 'm definitief verwijderen?

Ik hoor het wel.

dank je alvast!

gr..

Daemon tools verdwijder je via het startmenu (uninstall) of via Configuratiescherm --> Software, het is namelijk gewoon een programma die je op de gebruikelijke manier kunt "uninstallen".

Daemon tools vind ik wel handig programma :)
als ik een extra cd speler nodig heb voor de iso,
kan je dat aan geven in het programma,
je kan daar dus ook de virtual cdrom aan/uit zetten
blijkbaar is er iets niet goed gegaan met uninstaleren,
waar door het register nog de nep speler woord aan gegeven.

en als je hem opnieuw installeert en dan de virtual player uitzet.
en daar na deamon tools weer afhaald.lukt dat ook niet.

danke!,
nee het werkt niet want ik kan daemon tool niet meer installeren.
Zie bijlage,sshot-1.png
Heb daemon ook uit het register verwijdert maar dat mocht ook al niet baten.De eigenschappen van de virtuele dvd-rom is scsi generic dvd-rom.
Hebben jullie nog opties?

Ik hoor het wel.

gr..

Ga eens naar Apparaatbeheer > DVD/CD-rom-stations, verwijder hier de virtuele schijf(installatie ongedaan maken). Als het goed is herken je zo welke de virtuele station is.

Hoi,
zoals je het ziet in m'n eerste vraag had ik dat al geprobeerd maar na de boot komt ie toch terug.
In iedergeval bedankt voor het meedenken.
Nog meerdere opties iemand?

gr..

Probeer in je apparaatbeheer de virtuele & de echte drives te verwijderen & vervolgens

cdrom.sys
Iimapi.sys
pxhelp20.sys
redbook.sys
storprop.sys

verwijderen ( deze staan als het goed is in je C:\windows\system32\drivers map) (deze drivers worden standaard gebruikt door windows voor alle ondersteunde cd/dvd drives)

Bij de volgende keer opstarten zou je computer nu alleen de bestaande drives moeten herkennen.

Bedankt voor jullie hulp zover!
Ik heb het niet klaar gekregen.Volgens mij was dat van één of andere programma want ik heb ook ulead beeldbewerkingsprogramma erop gehad en iso buster.
Ik heb mijn pc geformateerd en ze is uiteraard weg maar waar ie vandaan kwam weet ik helaas nog niet.Ik heb ulead enzo niet meer geinstalleerd dus ik weet niet of het daarmee te maken heeft gehad.
Mar ja het is nu opgelost.

bedankt allen!

gr..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan