virtuele harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas47

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
Hoi lezers,
Weet niet zeker of deze vraag hier thuis hoort maar zo niet dan hoor ik het wel.
Ik wil een aparte schijf in mijn computer compleet virtueel maken. En vanaf die schijf bv. surfen etc. Nu heb ik dat ergens gelezen maar weet niet meer waar:o

De vraag is derhalve, hoe deze schijf virtueel te maken en hoe maak ik hem geschikt om te surfen of wat dan ook.

Mijn dank gaat uit voor een antwoord.

Klaas

Ik snap denk ik niet alles van wat je wilt.
Een virtuele schijf aanmaken is een net_als_of_schijf aanmaken op je harde schijf dit is dubbel/raar/vreemd
Je kan wel met tools een virtuele cdrom maken waar je een spel vanaf speelt netalsof die in je CDROM station zit (handig als je meerder spelen spelt waar dit nodig is kan je 5 cdrom spelers virtueel aanmaken.)

Dan blijft er vlgs mij deze opties over.
Virtueel geheugen> een knoppix CD (linux based) die vanaf je CDrom spelerer draait (geen installatie) en die je interne geheugen als opslag gebruikt.
Dit is een volledige installatie van Linux en hiermee kan je surven , mailen,ed...

Ik hoor t wel...als dit t niet is...

Bedoel je niet Virtual PC, zodat je een besturingsysteem in een besturingsysteem kunt draaien?

Geplaatst door Paul001

Een virtuele schijf aanmaken is een net_als_of_schijf aanmaken op je harde schijf dit is dubbel/raar/vreemd

Ik kan me voorstellen dat dat zo overkomt. Ik heb VMWare op de computer gehad. Daarmee kon ik windows 98 draaien "ïn" XP en zo de oude spellen spelen die ik duur had gekocht :)

Daarmee moest ik alles installeren zoals op een gewone harde schijf. Ook alle drivers voor windows 98 zoeken. Maar daar kon ik ook het internet mee op.

Laatst bewerkt:
Ik heb op mn pc tweakxp pro staan, en daar kan het wel mee, kijk maar is naar de bijlage

Bijlagen

• zoiets.jpg
    zoiets.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 124
Hoi Pretender (en anderen),

Ik zoek inderdaad iets zoals aangegeven door Pretender.
Waarvoor dank :thumb:

Klaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan