virtuele harde schijven samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommywalker

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2010
hallo, ik weet niet zeker of dit hier thuishoort, als dat niet geval is mijn excuses.

ik heb een Pc met het goede oude xp. sinds ik de machine heb, (al zeker zo'n jaar of 5) is het apparaat verdeelt in een C schijf, en een D schijf. (op 1 Harddisk) op de D schijf heeft ooit een recovery image gestaan, maar nu, ettele jaren later en vooral vele re-installs later, staat daar niets meer op. ik heb er ook geen nut meer voor. nu wilde ik de D schijf oheffen, om de gigabytes aan ruimte bij mijn C schijf te zetten. ik ben niet de handigste met computers, en wilde graag van u allen horen of dit mogelijk is, en hoe ik dat het veiligste kan doen.

alvast bedankt!!!!

Tommy

dat zal niet nodig zijn, daar wij alle bestanden op een externe harde schijf opslaan. op de computer zelf spelen we alleen games en gebruiken we msn en internet. vandaar dat we liever het geheugen voor de games en tijdelijke zaken gebruiken in plaats van opslag van bestanden.

OK, dan dus samenvoegen:)
Dat kan eenvoudig met het gratis programmatje EASEUS partition manager http://www.partition-tool.com/
Er zit geen specifieke samenvoeg actie in. Dus de D-partitie deleten en daarna de C-partitie uitbreiden met de vrijgekomen ruimte.

Laatst bewerkt:
ontzettend bedankt!!! ik heb gedaan wat je voorstelde en we hebben nu veel meer ruimte.

thnx!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan