Virtuele HDD verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coenkk

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2016
Hallo,

Ik heb In oktober een seagate 4TB hdd gekocht, en hierop windows 10 geinstalleerd. De volledige grote van de 4 tb na wat gestoei met Seagate discwizard en seatools for windows zichtbaar gekregen, er werd een virtuele hdd aangemaakt..
Volgens mij had ik toen een c,d en e schijf
Hierna heb ik mijn oude documenten overgezet naar de nieuwe hdd, welke toen partitie D: had
Echter nu ineens zijn al mijn documenten verdwenen.... :shocked:

Ik zie echter nu ook ineens staan dat er op 8-2-2016 een migratie heeft plaatsgevonden ... ?:

Device IDE\DiskST4000DM000-1F2168______________________CC54____\5&511fad&0&1.0.0 was migrated.

Last Device Instance Id: IDE\DiskST4000DM000-1F2168______________________CC54____\5&511fad&0&1.0.0
Class Guid: {4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Location Path:
Migration Rank: 0x0
Present: true

overzicht schijven.jpgoverzicht schijven 2.JPGgemigreerd.JPG

Zoeken op mijn bestanden levert niks op, ze lijken compleet verdwenen
Wie kan mij helpen?
Groeten Coen

Wordt lastig, je hebt W10 met een MBR en bios geïnstalleerd?
En niet met UEFI, indien je die hebt, mis merk en type moederbord of PC, en de 4TB als GPT schijf?
En wat er dan is gemigreerd is ook niet duidelijk.

Een 4TB schijf kan als bootschijf alleen volledig worden benut indien er gebruik wordt gemaakt van UEFI en de juiste windows, in dit geval wil het met W10 prima.

Het is voor mij niet duidelijk wat je bedoeld met een virtuele schijf, dat zijn meestal DVD devices en geen harde schijven en waarom hang de schijf waar de D: partitie opstaat als eerste aan de sata controller?

Wordt lastig, je hebt W10 met een MBR en bios geïnstalleerd?
En niet met UEFI, indien je die hebt, mis merk en type moederbord of PC, en de 4TB als GPT schijf?
En wat er dan is gemigreerd is ook niet duidelijk.

Een 4TB schijf kan als bootschijf alleen volledig worden benut indien er gebruik wordt gemaakt van UEFI en de juiste windows, in dit geval wil het met W10 prima.

Het is voor mij niet duidelijk wat je bedoeld met een virtuele schijf, dat zijn meestal DVD devices en geen harde schijven en waarom hang de schijf waar de D: partitie opstaat als eerste aan de sata controller?

Ik had w10 op een dvd, de oude hdd losgekoppeld, en de nieuwe eraan. Het installeren ging prima. Bios nooit geupdate....ik heb een asus p5kpl moederbord. Ik heb wel een intel driver update geprobeerd , maar dit had geen resultaat.
Ik zag inmiddels ook dat de schijf verkeerd aangesloten zit....maar tot dusverre deed ie het goed.
Om de volledige schijfruimte te gebruiken moest ik volgens mij accoord gaan dat het een virtuele schijf werd.
Ik voeg nog even een plaatje toe voor info. Is een logfile wellicht interessant?
Die 'migratie' zit mij ook niet lekker, er is toen ook een windows update geweest. Als ik mijn systeem nou terugzet naar een datum voor 8-2-16?comp gegevens.jpgmigrated.JPG

Laatst bewerkt:
Ik zie bij apps en onderdelen nog het volgende:

25-10-15 Virtual disk driver van Acronis geinstalleerd (ik heb volgens mij toen ook win10 geinstalleerd)

geupdate of geinstalleerd op 8-2-16:

Voicerecorder (microsoft corporation)
Telefoonassistent (microsoft corporation)
Skype-Dowload
Rekenmachine (microsoft corporation)
Microsoft Visual C++ 2013 Redistributable (x86) - 12.0.21005
Kaarten (microsoft corporation)
Groove Muziek (microsoft corporation)
App-connector (microsoft corporation)
3d Builder (microsoft corporation)

Laatst bewerkt:
Snappen doe ik het nog steeds niet, die VDB van Acronis kun je gebruiken als je een schijf hebt die groter is dan 2TB met een MBR maar dan kun je er ook een GPT schijf van maken.

Lijkt mij sterk dat bij het installeren van W10 die Acronis VDB naar voren kwam, wanneer is die dan geInstalleerd?
En die werkt nu wel?

En je zou een systeemherstel kunnen doen, worden alleen het register teruggezet en een paar basis bestanden.

Snappen doe ik het nog steeds niet, die VDB van Acronis kun je gebruiken als je een schijf hebt die groter is dan 2TB met een MBR maar dan kun je er ook een GPT schijf van maken.

Lijkt mij sterk dat bij het installeren van W10 die Acronis VDB naar voren kwam, wanneer is die dan geInstalleerd?
En die werkt nu wel?

En je zou een systeemherstel kunnen doen, worden alleen het register teruggezet en een paar basis bestanden.

Ik ben erachter dat ik op 5-10-15 windows heb geinstalleerd, wilde natuurlijk graag mijn volledige 4tb in gebruik nemen, vandaar dat ik op 25-10 toen VDB van Acronis heb geinstalleerd. Volgens mij had ik de boel wel goed, en had ik bijna 4TB opslagruimte. Heb toen de nieuwe D schijf actief gemaakt, waarbij deze als virtuele schijf werd gebruikt. Heb hierna alle documenten van de oude schijf daarheen verplaatst.
Na installatie van w10 op nieuwe hdd bleek dat na aansluiting van oude hdd deze als eerste opstartte (logisch ook ;) ) , heb toen de kabels op het moederbord omgewisseld. Vandaar dat het niet helemaal netjes staat zoals het hoort. Wilde namelijk de oude hdd formateren als alles goed was.
Ik heb geen idee of het een gpt schijf is, kan ik zoiets ergens zien?
Ook in c:\program files zie ik dat er op 8-2-16 midden in de nacht wat is gebeurd, zie plaatje. (mijn pc staat doorgaans 's achts gewoon uit, maar soms gaat ie niet helemaal uit, dan blijft de aan/uit knop aan terwijl er geen beeld is)
Bedankt voor het meedenken!program files.jpgVDD.JPG

Zie in mijn program files of apps overigens niets staan van acronis ....

Laatst bewerkt:
Een bootschijf op een windows lager dan W7 en geen uefi is altijd een MBR schijf, ook bij W10 en geen UEFI en is dan derhalve geen GPT.

Zit er geen software bij die VDB van Acronis om de schijf te mounten?
Staat in je eerste screenshot van schijfbeheer als niet toegewezen/unallocated.

Een systeemherstel al geprobeerd?

Miss. vreemd maar geen mogelijkheid om er een SSD in te hangen, daar W10 opzetten en dan die grootte als GPT schijf in te delen, als niet bootschijf kan die wel GPT zijn zonder een UEFI.
http://www.disk-partition.com/gpt-mbr/convert-mbr-to-gpt-without-data-loss.html

Probleem zal blijven dat de data op die voormalige virtuele schijf miss. niet meer is te achterhalen.

Vraag me niet hoe het kan.......maar ineens is mijn systeem verandert............en warempel is mijn schijf met data er ook weer :D :thumb:
Het was alleen niet de D schijf maar K.
Ik heb alleen de virtual disk driver opnieuw geïnstalleerd, en kon Repair aanklikken, waarschijnlijk heeft dat de boel hersteld...
De niet geallocheerde ruimte is ook ineens foetsie....(?)
joepie 1.jpgjoepie 2.jpg

Mooi toch?

Die ruimte was die virtuele schijf.

Nog over een SSD gedacht?, heb je die virtuele schijf niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan