virtuele linkcable?

Status
Niet open voor verdere reacties.

phrenetic

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
hallo,
mijn broertje heeft een gameboy advance emulator gedownload met 2 pokemon spellen.
nu weet ik niet of er iemand bekend is met pokemon, maar het is mogelijk om pokemons te ruilen in dat spel via 2 gameboys en een linkcable.
is dit ook mogelijk voor de pc?
dat je bijvoorbeeld 2 emulators open hebt staan ofzo?
ik hoop dat iemand kan helpen.
alvast bedankt!

Even op Google zoeken doet wonderen.

http://www.vbalink.info/

Ik gebruikte vbaserver.exe om een link te leggen tussen twee emulators van gameboys, alleen het is zeer lastig in gebruik. Zo moet je de een steeds op pauze zetten of moet je de controls van beide emulators verschillend instellen.

harstikke bedankt!
ik zal even kijken of het me lukt!
ow en trouwens, ik heb wel al geprobeerd om het op te zoeken via google hoor.
ik kon alleen niets vinden en wist eigenlijk ook niet waar naar ik moest zoeken!
maar in ieder geval bedankt!

edit/:
ok ik heb het uitgetest maar het lukt me niet!
hoe werkt het? zou je miss een beetje kunnen uitleggen?
of is er misschien een nederlands tutorial ofzo?

Laatst bewerkt:
edit/:
ok ik heb het uitgetest maar het lukt me niet!
hoe werkt het? zou je miss een beetje kunnen uitleggen?
of is er misschien een nederlands tutorial ofzo?

Ik zou niet meer weten hoe het werkt want ik heb het voor het laatst een paar jaar geleden gebruikt. Maar ik weet nog wel dat het erg onhandig werkte. (met een echt kabeltje en echte gameboys gaat het veel makkelijker)

Ja, je moet de juiste gba emulator downloaden. Dit hangt af van wat je precies wil. Wil je op 1 pc tegen elkaar spelen of over een netwerk? Heb je een goeie pc of een oude (zoals ik)?

Als je op 1 pc tegen elkaar wil spelen dan kan je de 1.6a versie gebruiken. Open twee maal de emulator. Zet bij options en emulate ofzo de optie "pause while inactive window uit". Open daarna de rom, vind in het spel de link-cable gast en je kan linken.
Let wel op dat je de juiste versies van de roms hebt. Vb: Een (EU) rom kan NIET linken met een (US) rom, ze moeten van dezelfde regio zijn.

Btw, dit is volgens mij niet toegestaan om hier iets over roms enz. te vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan