virtuele pc in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

DN

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2001
Berichten
801
beste mensen,
ik zou graag virtuele pc op een laptop met Vista Home willen installeren (met USB ondersteuning) om daarop een WinXP te kunnen draaien, hoe en met wat kan ik dat beste doen.
 
dat wilde ik ook doen maar ik heb ergens gelezen dat in MS Virtual PC geen USB ondersteund wordt, dus ik dacht, voordat ik aan de slag gaan, even vragen.
Maar ondertussen heb ik Virtualbox aan te installeren, straks post ik resultaat.
bedankt
 
OK, bedankt. op een PC ga ik VirtualBox installeren en op de andere MS VirtualPC 2007.
 
Je hebt ook VMware.

VMware is niet gratis, maar ik heb vorig jaar een licentie aangeschaft. Loopt als een trein. USB-ondersteuning, disk mapping, aangesloten apparaten doorlinken naar de VM, enz.

Je kunt om het te proberen wel een 30-dagen trial downloaden. Het kost wat, maar alleen de trial al is de moeite waard.
 
Ik gebruik VMware nu enige dagen maar ik heb problemen met de USB aparaten.
Als ik mijn scanner geinstalleerd heb in Virtual Pc omgeving en ik sluit XP af dan moet ik de volgende keer als ik xp opstart weer de USB aansluiting (dus ik bedoel de scanner) opnieuw installeren en dat gaat iedere keer zo, bovendien moet ik de scanner dan steeds op een andere poort aansluiten anders doet ie het ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan