Virtuele PC toegang tot Video Kaart geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxtristan

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
Hallo allemaal,
Mijn vraag is vrij simpel.

Ik heb een Virtuele Computer in Windows virtual pc 2007, met Windows Vista. Ik wil graag dat Windows Vista mijn echte videokaart dedecteert. Dat zal erg goed uitkomen met een aantal dingen. O.A. AMD Cataclyst en Aero.
Videokaart is een AMD Radeon HD 6450.
Mijn host OS is Windows 8, mocht dat handig zijn om te weten.

Alvast bedankt
- Tristan

Antwoord is ook vrij simpel: Je virtualiseert alles, dus ook video. Vandaar dat je in je Virtual Machine (=VM) ook andere hardware kunt hebben/instellen dan je fysiek in je host-pc hebt zitten... Welke hardware je (gevirtualiseerd) binnen je VM beschikbaar kunt stellen is afhankelijk van het virtualisatie-programma (in jouw geval dus Virtual PC).
Je geeft daarmee antwoord op je eigen vraag: Als je in de VM (=Windows Vista in dit geval) in Virtual PC niet kunt aangegeven dat je een HD 6450 wilt laten emuleren dan houdt het op.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Volgens mij wil TS rechtstreeks toegang tot de fysieke videokaart. Gaat niet lukken vrees ik. Er wordt wel gewerkt aan ondersteuning voor dit soort dingen, maar voorlopig is ondersteuning voor videokaarten nog beperkt.

Het kan wel, maar alleen als je VM op een hypervisor draait en je moederbord moet VT-D ondersteunen. Al met al redelijk zeldzaam. Het heeft ermee van doen dat als je een VM in windows draait, de VBOX software ook geen directe toegang heeft tot de hardware en dus ook niet kan doorgeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan