Virtuele schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomerr

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
7
Hallo

Ik probeer een ccd bestand the mounten maar ik krijg op deze computer geen virtuele schijf geinstalleerd. Ik heb al met alcohol/daemon/virtual clonedrive een virtuele schijf gemaakt die ook in het Computerbeheer en in het Apparaatbeheer tevoorschijn komt, maar ik kan deze niet configureren / een letter even / img op mounten / ...

Ook verschijnt hij niet bij mijn andere Stations met een verwisselbaar medium.

Met Daemon kreeg ik een virtuele schijf maar kon ik geen letter toevoegen dus de mounted image niet runnen, met alcohol kreeg ik ook een virtuele schijf die onconfigureerbaar was. Beide verschenen niet bij mijn stations.

De schijven worden wel toegevoegd in apparaatbeheer en daar staat dat ze correct werken.
 
Laatst bewerkt:
heb je bij het aanmaken van die virtuele schijf de pc gereboot.
Daarna pas zal windows de nieuwe ontstane hardware instaleren als extra schijf en hier automatisch een driveletter aankoppelen.
 
ja, maar ik krijg nog steeds geen driveletter. Ik heb het opnieuw opstarten bij alle 3 de programmas die ik heb gebruikt geprobeert.
 
nu ik eraan denk, er is ook een probleem met deze pc dat hij windows mediaplayer steeds als nieuwe hardware ziet als ik het opstart, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
 
Heb het probleem gevonden, ik zal het hier posten voor als iemand anders hetzelfde probleem krijgt.

selecteer de virtuele drive in het apparaatbeheer en klik op "stuurprogramma" bijwerken, dan open je met de wizard C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\cdrom.nfo (windows xp met laatste updates, als je geen updates hebt geinstalleerd is het gewoon Servive ipv ServicePackFiles). Daarna kun je de virtuele schijf als een CD-rom instellen en kun je de driver selecteren die zich hier bevind: C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\cdrom.sys
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan