"Virtuele testversies"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helogat

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
bij Ms zijn er VHD's te downloaden met daarop een testversie van XP of Vista (30 dagen)

Weet iemand waar dit soort VHD's te downloaden zijn met 95/98?.

Volgens mij niet. Ik weet er althans niet vanaf.

hier staat aangegeven wat je wél en niet als VHD kunt downloaden.

En dat MS geen VHD's beschikbaar stelt voor W95/W98 vindt ik eigenlijk heel logisch, want de technologie van die besturingssystemen wordt niet meer actief ondersteund.
Dat zal ook de reden zijn dat Windows XP er niet bij staat.

EDIT: Bovendien zie ik net dat het volledig werkende installatie-programma's zijn. Voor W95/W98 zijn er (o.a.) helemaal geen drivers voor de huidige hardware én W95/W98 kan helemaal niet overweg met de huidige groottes van harddisken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp

Voor W95/W98 zijn er (o.a.) helemaal geen drivers voor de huidige hardware én
Het is een oude PC, het werkt nu! (met normale installatie CD op HD)

én W96/W98 kan helemaal niet overweg met de huidige groottes van harddisken.

80GB, werkt

Ah. Je hebt nu W95 danwel W98 normaal geïnstalleerd, en omdat het relatief oude hardware betreft heb je het nog werkend gekregen ook.

Dat is goed nieuws! :thumb:

[Indien je dat nog niet had gedaan]: Graag nog de vraag als opgelost markeren.

Tijs.

ik heb het nu op de normale HD geïnstalleerd, en niet in de vwd. Het werkt goed, muv het geluid.

Het is een Compaq Presario 6560

Lijkt me logisch dat Microsoft geen VMD's heeft van Windows Xp en ouder :o wordt niet meer ondersteund.

ik heb het nu op de normale HD geïnstalleerd, en niet in de vwd. Het werkt goed, muv het geluid.

Het is een Compaq Presario 6560

Theoretisch zou je de XP driver moeten kunnen gebruiken. Vanaf Windows 98 worden zgn. WDM-drivers ("Windows Driver Model") ondersteunt, zie hier.

hier staan de XP drivers voor je apparaat. Als je die hebt gedownload kun sp2641 uitpakken met Winrar, en je vind dan in de submap Source\WDM een driver die je zou moeten kunnen gebruiken. Wellicht werkt Setup.exe in de Source submap ook gewoon.
Wellicht kun je verder op [http://www.realtek.com] onder Downloads -> AC'97 Audio Codecs (Software) de recentste driver vinden die werkt. Er worden enkele varianten genoemd die ook voor Windows98 geschikt zijn.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan