virtuele wereld maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepernoot

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
hey,

Ik ben samen met een klasgenoot bezig aan een profielwerkstuk (informatica) over virtuele werelden!
Erg leuk allemaal, lukt aardig maar nu zijn we belandt bij onze laatste deelvraag, "Hoe worden virtuele werelden gemaakt?".
Erg lastig om daar iets over te vinden! Heeft iemand handige bronnen, ideeën, informatie, opmerkingen.

Als laatste toevoeging aan ons profielwerkstuk zoude we ook nog een virtuele wereld maken, misschien een beetje te hoog gegrepen, maar proberen is altijd een optie.

We zijn terrecht gekomen bij het programma unity.
Een programma waarmee het mogelijk zou zijn om: een 3 dimensionale wereld op te bouwen waar meerdere mensen via het internet contact kunnen opnemen via de virtuele wereld. Alles wat een virtuele wereld nodig heeft volgens ons.

Maar we zouden graag meer willen weten over:

- het systeem (van een virtuele wereld)(netwerk)
- De software
- De vorm (hoe het eruit komt te zien)
- En hoe dit alles samenwerkt

Bedankt voor het lezen...

Ik weet het, dit is misschien niet de beste plek om deze vraag te stellen maar deze vraag omvat alle onderwerpen.

ja zeker,

ja zeker maar je komt helaas niet zo ver, het zijn allemaal mensen die uitleggen hoe je een account of zo iets aanmaakt in second live!

Pepernoot, hoe ver ben je? Neem contact met mij op. Ik heb een nieuw concept in mijn hoofd en zoek een "wereld"bouwer. *knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, Woodmaster & pepernoot, & andere geinteresseerden, beter laat dan nooit:

Begin eens bij het begin: DDS.NL. Een samenwerking tussen De Digitale Stad, UvA & XS4All. Gebaseerd op een soortgelijk idee van Zwitserse origine.

P.S: Dit onderwerp word na dit bericht automatisch handmatig gesloten door een Moderator wegens ouderdom...
Ja, ik weet het, kon het toch niet laten... :D

Laatst bewerkt:
Beste Woodmaster,

Wanneer je mensen voor een project zoekt (betaald of vrijwillig) kun je terecht in de sectie "Personeel gezocht": http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/372-Personeel-gezocht

Neem voor het plaatsen van een bericht in die sectie de mededeling door: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=372

@TheKnight: Je loopt hier lang genoeg rond om te weten dat we het niet op prijs stellen dat gebruikers zich al moderator gedragen. In plaats van je "P.S" te plaatsen kun je ook gewoon ons op de hoogte stellen via een misbruikmelding zodat wij daar naar kunnen handelen. Wanneer we dit gedrag weer constateren bij jou volgen er maatregelen. Zie je zaken welke niet kloppen plaats dan een misbruikmelding zodat een moderator het op kan pakken en reageer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan