Virueel geheugen te klein??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo.
Er staat bij mijn onderwerp een vraagteken want ik weet het niet zeker.
Het gaat om de laptop van mijn vrouw. Ze heeft de laatste 3 weken al 3 keer gehad dat ze op bijv. Facebook was en ergens op klikte en toen kwam er een schermpje in beeld maar voordat ze het goed had kunnen lezen was het weg. Nadat het weg was was haar beeld helemaal veranderd, het was alsof je had opgestart in de veilige modes, zo zag het beeld eruit. Ze dacht dat er stond dat er iets niet voldoende was en toen dacht ik dat het misschien was dat er stond dat het virtuele geheugen niet voldoende was.
Ik kan het nu alleen oplossen door systeemherstel toe te passen en dan is het weer weg maar dat is natuurlijk niet de oplossing.
Zou dat kunnen kloppen van dat virtuele geheugen en hoe kan ik dit dan aanpassen in Windows 10? Als dat het is tenminste.

Het virtuele geheugen is niet snel te klein, zeker niet als u dat op automatisch (door het systeem beheerd) heeft staan en gezien wat u schrijft denk ik dat u de instellingen niet heeft aangepast.
Ik denk eerder dat het een malwarebesmetting was.

Ik denk dat we het probleem beter kunnen inschatten als er iets concretere informatie beschikbaar komt.
Zo schrijf jij "....en ergens op klikte....". Da's lastig in te schatten. Als het weer gebeurt, vraag dan aan haar waar ze op klikte en misschien nog belangrijker, houd de vinger boven de prt-screen toets en ;als dan dat bericht komt, knal dan met de vinger op die toets. Open daarna Word en kies voor plakken, dan kun je die melding in alle rust lezen.
Volgende vraag zou zijn : hoe gedraagt de laptop zich verder, bij het maken van Worddocumenten, bij het surfen op het web etc. etc.
Ik denk niet dat je het virtuele geheugen aan hoeft te passen als het altijd heeft gewerkt.
Door jouw opmerking over wat er op facebook gebeurde, denk ik eerder aan malware.

edit : oeps, ik was nog aan het typen toen srpchulp postte. We denken iig in dezelfde richting. ;)

Laatst bewerkt:
Nee een malware besmetting lijkt me zelf niet want die zou toch gedetecteerd en onschadelijk moeten worden gemaakt door ESET? En daarbij als ik dan met mijn laptop hetzelfde bekijk is er niets aan de hand.
En ook als ik daarna scan met Malwarebytes, dat heb ik de eerste keer gedaan, was er niets gevonden.
Er komt ook een scherm dat er iets niet voldoende was of dat het maximum was bereikt en dat lijkt mij ook niets te maken hebben met malware?

Er kwam ook nog een bericht van gast0225 zie ik net.

De laptop gedraagt zich verder normaal zoals altijd gedaan dus daar lijkt niets mis mee. Ik had eerder ook gezegd tegen haar dan zal daar wel iets zijn wat niet goed is maar als ik met mijn laptop daar op keek was er niets aan de hand. Gisteren was het op Facebook dat ze op iemand haar naam klikte om te kijken wat die precies schreef. Dus niets bijzonders.

vinger boven de prt-screen toets
dat zal ik zeggen maar dan ook de ctrl toets tegelijkertijd indrukken neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Niet nodig, een schermafdruk wordt gemaakt door alleen de prt-scr toets in te drukken.

Lijkt mij dat dat vrij snel kan? Jij of zij weet precies waar het gebeurde. Is mogelijk een kwestie van even naar toe gaan en klaar gaan zitten?

Ze heeft even precies hetzelfde geklikt als gisteravond en er was niets aan de hand.

Maar gast0225 het schermpje dat kwam dat er, zoals ze het zich herinnert, dat er van een geheugen oid. een maximum was bereikt, dat heeft toch niets met malware te maken?

Dat weet je nooit.
Malware kan zoveel activiteit veroorzaken, dat het geheugen "overbelast" raakt.
En gewoon even voor de zekerheid:
Nog wel genoeg ruimte op de harde schijf?

Dat is het dus niet.
Dus nu, zoals gast0225 aangaf, even wachten op een printscreen

Dan probeer je het zo, wisselbestand op 0 zetten, rebooten en een nieuwe aanmaken met een vaste onder en boven waarde.
Als windows het doet kan het wisselbestand gefragmenteerd raken en zo'n melding geven, zou met Vista en later zijn opgelost maar soms niet.

wisselbestand op 0 zetten, rebooten en een nieuwe aanmaken met een vaste onder en boven waarde.

Ah Lange Pier bedankt voor de tip maar haha hoe kom ik daar?

Sorry maar dat vind ik te ingewikkeld, alles is in het Engels. Ik wacht eerst eens af wat het probleem precies is als het schermpje komt. In elk geval bedankt voor de moeite Lange Pier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan