Virus 'Backdoorbot' gevonden door Mailwarebyte - Wie weet hoe ik dit kan verwijderen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter wini
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wini

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Beste helpmij leden,

via Mailwarebyte ben ik erachter gekomen dat ik het virus 'backdoorbot' op mijn laptop heb. Weet iemand hoe ik dit virus kan verwijderen? Het is toch nu toe niet gelukt.

Alvast dank!

Ik kom zo snel mogelijk met een oplossing.

Wat ik je aanraad is dat je nu geen spullen van je pc op een usb stick gaat zetten, Als je iets overzet kan er een virus mee komen. Bijv als je alles op die usb zou zetten en je pc opnieuw installeren, Zou je misschien als nog een virus kunnen krijgen.

Prettige dag verder

Mikevdkooij

Je kan het toch gewoon met Malwarebytes verwijderen

@Huijb: Nee met Malewarebytes lukte het helaas niet.

@Mike: Ik wacht je antwoord dan af. Ik heb wel al meerdere keren bestanden van deze laptop op een externe harde schijf gekopieerd. Is er dan nu ook de kans dat deze externe harde schijf nu ook dit virus bevat?

Het is een grote kans dat deze ook een virus bevat.

Dus alles wat op die externe hard schijf staat kan misschien ook helemaal nu vol zitten met virussen!!

ik ga het nu uit proberen dan laat ik je weten hoe het is afgelopen

Thx

Reclame filmpjes???????:shocked:

Om Backdoor.Bot te verwijderen, moet je eerst elke BB proces stoppen die op je pc draaien in het geheugen. Druk[ ctrl+alt+del] open windows taakbeheer en ga naar tabblad processen, zoek naar BB, selecteer deze en rechtsklik kies beeindig proces.

Verwijderen Backdoor.Bot registry sleutels, open de Windows Register Editor door te klikken "start" en type regedit en dan [enter]
"OK." Als de editor is geopen zoek naar register sleutel "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Backdoor.Bot." Rechtsklik en kies delete

Uiteindelijk om van het geheel af Backdoor.Bot te zijn, moet je met de hand andere BB files verwijderen.
Deze kunnen een de extensie EXE, DLL, LSP, TOOLBAR, BROWSER HIJACK, en/of BROWSER PLUGIN.
Als voorbeeld , Backdoor.Bot kan een file creëren zoals %PROGRAM_FILES%\Backdoor.Bot\Backdoor.Bot.exe. Zoek deze files in alle extensie en verwijder deze files.
Zeker weten dat er geen file er meer opstaat dan pas opnieuw opstarten.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan