virus ? cpu>100% cod4lag :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkspank

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
hallo,

ik heb een beetje een probleempje want ik denk dat mijn pc een virus heeft maar dat vind ik raar want ik heb mbam mcafee en spyware doctor al laten scannen en die vonden niets.

mijn pc reageerd heel traag (nooit eerder gebeurt) en het cpu gebruik staat ook de hele tijd heel erg hoog. als ik een heel makkelijk spel wil gaan spelen zoals call of duty 4 dan lagt hij verschrikkelijk al in het hoofdmenu en op de laagste instellengen(geen verschil welke instellingen ik neem.)

het is ongeveer gekomen toen ik gears of war van toed instaleerde. eerst was het een beetje maar nu verschrikkelijk traag.

mijn energie instelling staat ook op hoge prestaties en de cpu mag 100% belast worden is ingesteld.

ik heb egt geenidee meer wat ik moet doen om mijn pc weer snel te krijgen. iemand idee ?

Kun je in taskmanager kijken wat voor processen er draaien en welke er veel CPU vergen en hier weer terug posten?

geen processen die veel cpu kosten de meeste is nu ff explore en die is 7 en de rest is 0 sommige ongeveer 3 kosten 1 cpu en tog is het cpu niveau op ongeveer 60 %

CPU van 60% vind ik veel in idle time... Als je wat zwaars hebt lopen is dat wel normaal. Had je geen zware zaken lopen? En hoe zit het met je geheugen verbruik.., loopt dat dan vol?

niets zwaars,
-mcafee
-media player
-msn

geheugengebruik = nu 44% van 3,2 gb

ohja ik vergeet

-xfire
-deamen tool
-hyves desktop
-bittorent

Ik zie zo op het eerste gezicht geen rare zware zaken er tussen staan...

Je zegt dat de vaak op 100 % zit na installatie van een bepaald programma.
Heb je dat programma al gedeïnstalleert?
Sowieso is het niet slecht om bij een trage PC een aantal zaken uit te voeren:

Overbodige programma's deïnstalleren.
Controleren of alle hardware drivers nog up to date zijn en zo nodig updaten
Scannen met Malwarebytes Antimalware
Scannen met een eigen en een online virusscanner
CCcleaner draaien en overbodige bestandjes verwijderen en het registry opschonen
Defragmenteren

Heb je dat soort zaken al gedaan (buiten het scannen want dat heb je al vermeld)? Anders zou ik daar eerst eens mee beginnen.

-ik heb alleen snelle mbam scan gedaan
-ik ga ccleaner nu doen
-het progamma is gears of wars en duurt heel lang om weer opnieuw op te setten dat kan mss later wel
-voor zover ik weet is alles up to date behalve mijn videokaart want ik krijg schokken in beeld met de nieuwste driver dus ik heb nu een 172 ofsowiets

scannen doe ik denk ik vann8 want daar is hij wel een hele n8 zoet mee...
en deinstaleren>er is eigenlijk niets dat ik kwijt wil :p

hallo,

toch even reageren op bovenste let op met CCleaner niet doelloos alles laten opschonen kan deinstallatie van windows tot gevolg hebben.
val niemand aan maar zeg het alleen even erbij.

oh :o

ik heb er nog nooit problemen mee gehad en ik delete maandelijks wel alles :evil:

maarja thanks voor de tip :p

is het normaal dat er 24 gb vrije ruimte word vrijgemaakt met ccleaner ?

prullenbak temp cache klembord geheugendump logbestanden en error reporting (dat waren er een stuk of 300 )

prullenbak temp cache klembord geheugendump logbestanden en error reporting (dat waren er een stuk of 300 )

Klinkt niet echt spannend. Had je CCleaner al lang niet meer gedraaid? Wellicht dat die memorydumps nogal groot waren of dat je temp misbruikt wordt voor tijdelijke opslag van downloads? Nou ja.., als jij het bekeken hebt en je ziet er niets tussen staan wat niet weg mag zou ik zeggen doen. Dat ruimt in ieder geval al op.

okee het word nu opgeruimt. ccleaner volgens mij 3 weekjes geleden nog gedaan

Heb je echt alles aangevinkt?! :confused:
Enne, jij hebt zo te zien heelveel zware games op je PC staan, misschien is ie daar niet voor gemaakt? :p

nee idd hij is er niet voor gemaakt :p maar wist ik ook niet toen ik hem kocht :o

hij is inmiddels weer snel :D ik heb alles gedaan wat gedaan moest worden en het werkte :)

bedankt iedereen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan