Virus dat veel schuifruimte inneemt

Status
Niet open voor verdere reacties.

m@ikel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Ik heb last van een virus op mijn C schijf waar ik ook mijn Windows heb geïnstalleerd(vista ultimate)
Als ik op Mijn Documenten klik met de rechter muisknop, dan zie ik staan 31 GB, maar als ik vervolgens alle submappen af ga kom ik op nog geen 3GB het virus neemt dus iets van 28 GB ruimte in en als ik iets verwijder van 1 GB dan heb ik even 1 GB vrije schijfruimte op me C schijf en even later staat er weer: 0 bytes van 78,1 GB beschikbaar.
Ik heb zelf NOD32 als antivirus maar die heb ik nou al 2 keer gescand en die vind niks, dus wat is het probleem? iemand een idee/oplossing?

Alvast bedankt:thumb:
M@ikel

Hallo Maikel

Heb je al treesize er al op los gelaten.

Of het een virus is weet ik niet. Kan ook een proces zijn dat stopt als je schijf vol is.

Zo probeerde mijn vriendin al haar mail in te pakken met WinRar, waardoor de C: schjif helemaal vol liep. Ja als je 4000 mails hebt, dan geloof ik dat wel.

Succes,

Eric. :thumb:

Heb net Treesize gedownload en geinstalleerd en hem laten scannen op mijn C: schijf, en in de map C:\Users\Maikel\AppData\Local\Temp zit maar liefst 26GB, hoe dit komt weet ik ook niet maar kan ik dit gewoon weg gooien, ja tog?

Alvast weer bedankt!

Daar ga ik van uit

Ja temp is voor tijdelijke bestanden.

Maar wat draait er dat zoveel troep geeft.
Ben toch bang je je het zelf hebt aan gezet.

Kijk eens of je in taakbeheer processen ziet die je niet vertrouwd.
Gewoon google op de naam als je niet weet wat hij doet.

Succes,

Oke Eric het is allemaal gelukt, bedankt voor je hulp:thumb: Heb ik tenminste weer ruimte op me C: schijf!
ik heb in taak beheer geen rare applicaties kunnen ontdekken, ik laat de vraag nog heel even op niet opgelost staan want misschien is er nog steeds een proces dat schijfruimte blijft innemen.
ik laat het nog wel even weten maar in ieder geval bedankt!

m@ikel

Ben geen Vista adept of fan

Vista zou ook schijfopruiming kennen en zou dan je temp folder moeten legen.

Werkt dat bij jou niet ??

Die mallotige Vista kan niet eens zonder problemen zijn "mijn documenten" verplaatsen.
Hij kan het wel maar let op hij komt met mallotige vragen, lees die aandachtig want voor dat je het weet klik je op het verkeerde en dat blijkt niet te herstellen.

Als je dus nog een drive hebt kun je "Mijn Documenten" verplaatsen waardoor je weer 3 gig wint op C:

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan