Virus detected komt steeds op scherm...

Status
Niet open voor verdere reacties.

musebliss

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Berichten
304
Mijn vriend heeft de free AVG antivirus op zijn pc maar krijgt steeds deze melding :

"VIRUS DETECTED" C:\windows\system32\confbrw.dll
Virus identified I-worm/stration.uf

Hij klikt dan op "HEAL" of "MOVE TO VAULT" maar die melding krijg hij steeds terug.

Heb al wat gegoogeld maar vind weinig bruikbare (verstaanbare) info terug. Kent iemand dit ?
 
ik ken het niet maar kan je controleren of hij hem echt verwijderd?
en ruim ook je internet bestanden eens op misschien wordt hij elke keer automatisch weer binnen gehaald. ook is het misschien mogelijk dat die virus scanner het bestand in quartiane zet verwijder hem daar ook. en probeer hem eens handmatig te verwijderen. misschien is ie wel ingebruik en moet je het in veiligmodus doen.
 
Oke,

Hier staat informatie over het bestand confbrw.dll.
confbrw.dll is een bestand dat wordt gemaakt door de worm W32/Stratio-BN.
Hier informatie over die worm.

Doe het volgende:

Start op in de Veilige Modus, en ga naar C:\windows\system32\ bijvoorbeeld via Deze Computer.
Verwijer dan het bestand confbrw.dll.

Succes!:thumb:
 
Doe het volgende:

Start op in de Veilige Modus, en ga naar C:\windows\system32\ bijvoorbeeld via Deze Computer.
Verwijer dan het bestand confbrw.dll.

Dit bestand vind ik niet :( ook wanneer ik verborgen bestanden weergeef.

Heb nu geprobeerd met de vorige versie van AVG te verwijderen, daar er reeds een pop up paar dagen tevoorschijn kwam om nieuwe (gratis) AVG 7.5 versie te installeren.
Daar loopt het echter fout. Nieuwe versie kan niet meer geinstalleerd worden.
Krijg bij het installeren volgende foutmelding :

Local machine: installation failed
Installation:
Error: Action failed for file avgupsvc.exe: starting service....
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord. (1053)

Ook heel vreemd is dat hoofdgebruiker van pc, want dat is hij, de automatische updates van windows niet meer kan instellen op installeren. Het blijft staan op uitgeschakeld in bepaald hulpprogramma van windows, ben naam vergeten ... ( op mijn pc staat nog SP1 en dat was SP2 vermoed ik)
 
Dan kan je daar SP2 installeren en dan opnieuw de updates proberen.
Want je hebt SP2 nodig om Windows Update te doen.

En over AVG / worm:

Krijg je nog steeds die melding dat er daar een worm zit?
 
Dan kan je daar SP2 installeren en dan opnieuw de updates proberen.
Want je hebt SP2 nodig om Windows Update te doen.

En over AVG / worm:

Krijg je nog steeds die melding dat er daar een worm zit?

Nee, hij heeft SP2, ik heb nog SP1, pas nieuwe install gedaan en nog niet SP2 opgezet bij mij.
AVG kan dus niet meer geinstalleerd worden op zijn pc, dus geen melding meer maar ook geen anti-virus programma momenteel :(
 
Dan zou ik nu eerst even een ander anti-virusprogramma laten installeren: bijvoorbeeld de gratis en hele goede Avast.
 
Oke, en avast is even makkelijk te gebruiken als AVG.
Lukt het installeren nou niet, kan hij een online virusscan doen bij bijvoorbeeld Housecall.
 
i-worm/stration

Heb zojuist een besmetting met het i-worm/stration virus opgelost (hoop ik) door het volgende te doen:
Download vcleaner.exe van de grisoft website
http://www.grisoft.com/doc/removal/lng/us/tpl/tpl01?uti=Vcleaner en plaats dit op een plek die je gemakkelijk kunt terugvinden, bv. je bureaublad.
De computer opstarten in veilige modus (bij het opstarten steeds op F8 drukken).
Het programma Vcleaner starten en het de hele computer laten scannen. Dit kan een flinke tijd duren afhankelijk van je computerconfiguratie.
Vcleaner ruimt alle voorkomende bestanden, die besmet zijn automatich op. Het is wel handig als je tijdens het scannen even kijkt wat er opgeruimd wordt, zodat je later dit kan herstellen. Bij mij zaten de besmettingen in verschillende office2003 bestanden. Als Vcleaner klaar is sluit het af en laat geen log of iets dergelijks achter.
Computer herstarten en klaar.:D
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet en succes
 
Ja dat is een goede, maar maak eerst wel even een herstelpunt met Systeemherstel voordat je opstart in de Veilige Modus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan