Virus .dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ho0ch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Normaal heb ik nooit last van virussen, maar dit keer blijft mij virusscan NOD32 melden dat er verschillende virussen op mijn pc aanwezig zijn. Ik heb me computer volledig gescant en hierdoor zijn er een aantal virussen verwijderd. Het probleem is nu, wanneer ik me pc weer opstart meld windows dat er een .dll bestand mist genaamt: awvur.dll.
Hoe los ik dit op??

Vreemd: Als ik windows firefox opstrart meld NOD32 niet dat er een virus is, maar wanneer ik eenmaal op internet explorer gaat zegt NOD dat hij wel een virus heeft gevonden en plaats hem dan in quarantaine.

Het programma SuperAntiSpyware is erg goed in Virtumondo/Vundo infecties.
Probeer het eens...HIER

En als je er de voorkeur aan geeft kan een HJT Log nooit kwaad natuurlijk.

@ Pieter, leuk je weer eens te zien, het allerbeste voor 2008 gewenst!

Laatst bewerkt:
Hoi Raymond,

Aangezien NOD32 in dit geval half werk heeft geleverd (zie foutmelding bij opstarten) denk ik dat SAS het ook niet meer kan redden, terwijl het met een logje waarschijnlijk snel te verhelpen is als NOD de bestanden al verwijderd heeft.

Jij ook alvast een gelukkig 2008 :cool:

Ok bedankt voor de hulpzame reacties.. Alleen wat bedoel je precies met een logje?
Ben nu trouwens met superantispyware een scan bezig en ik zie dat het progamma nog aardig wat cookies en een vundo eruitpakt!
Bedankt

Een logje?

Dat is een log bestand wat je maakt met het programma Hijackthis en vervolgen plaatst op één van deze twee fora:

www.nucia.eu
www.hijackthis.nl

Op beide is registratie net zoals hier gratis.
Experts analyseren vervolgens jou geplaatste Log en komen met de manier om van je rommel af te komen.
En ja, SAS is een fantastisch programma waar ik eerder zeer sceptisch over was.
Alle info over het programma Hijackthis en waar te downloaden en hoe en waar een log te plaatsen vind je op genoemde sites...

Heel veel succes en ik zou het op prijs stellen als je ons op de hoogte houd en eventueel een link naar je topic aldaar plaatst.
Ik leer graag namelijk.
Ben ook erg benieuwd wat SAS doet!

Raymond

Oke.. ik zal t morgen in de late uurtjes gaan bestuderen en vervolgens de uitslag op 1 van de flora's zetten. Het resultaat zal ik zkr nog laten horen.
Bedankt!

Ik heb eens lopen googlen en heb gezien dat je systeemherstellen ook een mogelijk is voor het verwijderen van virussen. Dit heb ik gedaan en met succes! Nadat ik het systeem heb teruggezet van 2 weken hiervoor, blijkt dat me pc helemaal geen waarschuwingen geeft bij het opstarten. Heb hierna ook gelijk mijn systeemherstelpunt verwijderd. Ik denk dat hier vrijwel mijn probleem is verholpen.
Bedankt voor alle ideeen die ieder heeft uitgebracht :thumb:

Ho0ch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan