Virus en anti virus programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald Baert

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Hallo, mijn zwager is een PC leek, als je de muis gebruikt opent zich een pop up van een anti virus program dat hij er naar zijn zeggen niet heeft op gezet en programma het is mij ook niet bekend. (security tool heet het) dit programma beweerd dat er 33 virussen en wormen werden gevonden en dat hij die zal verwijderen als je betaald. maar je kan met die PC geheel niets meer uitvoeren of de pop up meld virus infecties, je moet tientallen malen enteren om de pop up weg te krijgen maar hij blijft komen, zijn PC ligt lam (mailen internetten en al de rest werkt niet meer. Hoe kan ik dat oplossen voor hem ik weet er een beetje van.

Groeten
R.B

virus

Bedankt, k'ga dat voor hem proberen op te lossen, er staat wel al 3 jaar norton anti virus op zijn PC maar hij heeft geen updates of upgrades meer aanbetaald en hij werkt dus niet meer, niet moeilijk dus dat hij "vodden" heeft doo altijd toch het net op te gaan.

Groeten,

R. Baert

Hij is het slachtoffer geworden van spam.
Deze zet steeds een melding op je scherm dat er een virus is aangetroffen en dat je moet betalen om het te kunnen verwijderen.
Maar let op: DIT IS NEP !!!!!!!!
Deze mensen zijn alleen maar uit op je geld, meer niet.

Er zijn genoeg gratis antivirusprogramma's te verkrijgen:
Avast, Avira, Comodo, Norton met een 90 dagen licentie
of Panda Cloud.

Probeer dit maar eens te draaien:
http://security.symantec.com/sscv6/...d=sym&plfid=23&pkj=KYLKZIAZIGAKIYLPMJS&bhcp=1

En als laatste wil ik zeggen: dom dom dom !!!!!!!!! :rolleyes::rolleyes:
(geheel onbeschermd naar louche sites, ja dan vraag je er ook om) :p

Spam is toch echt wel wat anders dan Spyware wat dit geval is.

Het feit dat de popup je aanzet tot klikken of kopen is echt wel spam hoor. :rolleyes:

De definitie van spam

Spam wordt gedefinieerd als unsolicited bulk e-mail (UBE), oftewel: e-mail die ongevraagd (unsolicited) en in grote hoeveelheden (bulk) wordt verzonden.
bron;
http://www.spamvrij.nl/faqomat/fom.php?page=faq-001&pagemode=qa

Er is wat op het systeem genesteld/geïnstalleerd wat de popup geeft.

Security Tool, otherwise known as SecurityTool, is a rogue anti-spyware program from the same family as System Security
Bron;
http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-security-tool

Malwarebytes zou hem kunnen verwijderen.

Spyware

Hallo, Ik heb een filmpje bekeken via deze site hoe je van deze vervelende malware afkomt, echt simpel is het niet zelfs voor mij zal dat niet gemakkelijk zijn (en voor mijn schoonbroer al helemaal niet) Is het bvb een oplossing als ik hem zou aanraden van terug een virus scanner of bvb internet security te kopen en te installeren op zijn PC of zijn daar de problemen niet mee opgelost, een formattering van zijn harde schijf is waarschijnlijk ook wel een oplossing dat deed ik bij m'n eigen PC al meerdere malen (er staat niet zo veel op zijn PC en hij wordt alleen gebruikt om wat te mailen/internetten) maar terug een account aanmaken daar zal hij wel terug hulp bij behoeven.

Groeten,

R. Baert

Waarom heb je mijn raad niet opgevolgd en de online scanner van Norton laten draaien ?

En zodra de pc virusvrij is gelijk een (gratis) virusscanner installeren !.

Spyware

Omdat ik intussen nog niet bij hem ben langs geweest (woont nogal een eindje van me weg), en zelfs zo'n (simpele) handeling als die scan door hem zelf laten uitvoeren bij hem thuis zou hem niet lukken, hij is echt wel heel achter op dat gebied, dus ik zal dat voor hem moeten doen, hij spreekt intussen over aanschaffen van een nieuwe laptop en de oude PC dan weg te doen (dan is hij ook van dat virus vanaf) maar als hij zich daar niet gaat beschermen tegen spy en andere ware en virussen zit hij binnen de kortste keren terug met hetzelfde probleem.

Groeten,

R. Baert

Sommige virussen en/of trojans zijn tegenwoordig zo intelligent dat als de pc eenmaal besmet is, er geen antivirus meer geinstalleerd kan worden.
Of er worden wat dingen omgeleid zodat de nieuwe av de aanwezige virussen/trojans niet ontdekt."

Dus voorlopig even niks kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan