virus en formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet235

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Is het zo dat als ik mijn comp volledig formatteer dat alle virussen etc ook weg zijn?

Gr. Piet

kan het zijn dat de w32.randex toch ergens in mijn computer blijft zitten?

heb namelijk gisteren mijn comp geformatteerd en heb alweer 10 virussen verwijdert.

alleen w32.randex (scartclnt.exe) wil niet weggaan ook niet met veilige modus en dan norton.

p.s. als ik een online check doe bij panda en housecall dan vinden ze niks
maar norton blijft de medling geven virus gevonden kan niet herstellen kan niet deleten

dus ik ga maar weer opnieuw formatteren

Installeer je na het formatteren wel een firewall voordat je voor het eerst weer internetverbinding maakt? Want als je dat niet doet, kunnen de virussen meteen weer binnenkomen. Zorg dus dat je een firewall op een floppy of cd hebt klaarliggen en zet die na het formatteren op de pc voordat je voor het eerst weer internetverbinding maakt.

dat i seen goed idee!

Ik ga dus eerst formatteren dan zonealarm installeren ( die ik op een extarne harde schijf heb) dan virusscanner dan visrusscanner updaten en scannen en dan windowsupdate?

is dat de goede volgorde????

Geplaatst door piet235
dat i seen goed idee!

Ik ga dus eerst formatteren dan zonealarm installeren ( die ik op een extarne harde schijf heb) dan virusscanner dan visrusscanner updaten en scannen en dan windowsupdate?

is dat de goede volgorde????

Ja, die volgorde is goed. Het belangrijkst is dat je pas voor het eerst internetverbinding maakt nadat je ZoneAlarm (en liefst ook je virusscanner) hebt geïnstalleerd.

Zonder firewall kunnen bepaalde virussen namelijk zodra je internetverbinding maakt binnenkomen, ook al ga je niet surfen en haal je geen mails binnen.

De volgorde die ik steeds aanhoud: Formateren,installeren OS, Firewall en virusscanner er op, Update FW en VS en dan Windowsupdate, en dan pas gaan surfen.

ik raad iedereen aan om de virusdefinities handmatig op te halen.
ik heb norton en als ik mijn pc wil formateren dan haal ik eerst handmatig de virusdefinities op.
mijn werkvolgorde is als volgt.:

virusdefinities handmatig bij symantec ophalen.
pc formateren.
service pack2 instaleren (heb hier een cd-rom van)
firewall instaleren.
virusscanner instaleren en gelijk updaten met de definities die ik hiervoor heb gedownload.
spywareguard instaleren
spywareblaster instaleren
dan naar de windows update site
dan de overige updates ophalen van bijv.spywareblaster en spywareguard.

ik doe het altijd zo en ik heb hierdoor nooit in een vroeg stadium een virus te pakken.
en hopelijk blijft dat zo:D

Geplaatst door martin van de mortel
lijkt wel fort knox :D hier op de "club"

Voor je eigen PC veiligheid, is dit inderdaad ten strenste aangewezen. En zelfs in Fort Knox raken ze binnen. DUS ....
:D

heb het geprobeert lijkt te lukken ga morgen weer verder want sp2 duurde een halve dag bijna

alvast bedankt Buffy en natuurlijk ook de rest

Norton?!

ik raad iedereen aan om de virusdefinities handmatig op te halen.
ik heb norton en als ik mijn pc wil formateren dan haal ik eerst handmatig de virusdefinities op.
mijn werkvolgorde is als volgt.:

virusdefinities handmatig bij symantec ophalen.
pc formateren.
service pack2 instaleren (heb hier een cd-rom van)
firewall instaleren.
virusscanner instaleren en gelijk updaten met de definities die ik hiervoor heb gedownload.
spywareguard instaleren
spywareblaster instaleren
dan naar de windows update site
dan de overige updates ophalen van bijv.spywareblaster en spywareguard.

ik doe het altijd zo en ik heb hierdoor nooit in een vroeg stadium een virus te pakken.
en hopelijk blijft dat zo:D

Ik wil m'n pc ook formateren, maar moet ik nou als ik dat gedaan heb Norton opnieuw kopen? Of kan ik er ook voor zorgen dat de Norton die nu op me pc staat bewaard blijft en zo ja, hoe doe ik dat?
bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan