Virus gedetecteerd in Hitmanpro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaGenius32

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2004
Na een online virusscan te hebben gedaan met trend micro Houscall heeft ie 2 virussen aangetroffen...

Beide staan in c:\programfiles\hitmanpro

Gevonden items zijn : WORM_SDBOT.DAM

Hoe kan het dat in hitman pro dit soort wormen voorkomen ?? en kan ik deze gewoon verwijderen???

Alvast bedankt..

Patrick

Welk bestandje in de map HitmanPro wordt als virus aangegeven?

ONMOGELIJK

Ik gebruik ook hitmanpro

een virus of trojan wat dan ook kan er nooit inkomen
als je update regelmatig brengt filter aan zodat wat niet gewenst is er niet in kan

meld ff je probleem ook op www,hitmanpro,nl

deze gasten werken keihard en breiden steeds uit
het is nu 5 in 1 GRATIS programma voor iedereen downloadbaar en jij kraakt ze af met virus in de mappen van hitman

link ff hier laat hier achter ik wil het zien

dank U

Het is zeker wel mogelijk dat er een virus wordt ontdekt bij HitmanPro. Er zijn meer vragen (ook op antispywareoffensief.nl) over virusontdekkingen in HitmanPro.

Maar ik denk dat we beter even kunnen wachten tot de Topic Starter weer reageert.

Ik zie nergens dat de TS Hitmanpro afkraakt (wat niet meer dan een schil is over diverse programma's maar dat terzijde) maar een normale vraag stelt dus een iets vriendelijker antwoord kan geen kwaad

Hoezo onmogelijk?
Als er virussen zijn die je anti virusprogramma en/of firewall kunnen uitschakelen, dan zou ik niet weten waarom Hitmanpro dat niet zou kunnen overkomen/besmet zou kunnen raken.
Naarmate een programma (al dan niet terecht) populairder wordt, is het virusschrijvers ook steeds interssanter om daarvoor specifiek een virus te maken. Immers->populair programma->hoop downloads->hoop besmettingen->groot succes (voor hem/haar dan)

Geloof me, in de computerwereld is niets onmogelijk.

Waarschijnlijk bevat hitman pro op een gegeven ogenblik eenzelfde soort code als een virus... dat hoeft maar een klein stukje te zijn en de heuristische analyse geeft al een soort worm aan.

James:)

Daar was ik weer.. Ik kon niet de complete gegevens zien welk bestand hij precies in zat omdat Housecall het maar voor de helft aangaf... Ik zag dus alleen c:\programfiles\hitmanpro\..... volgens mij iets met een q... Ik had het scherm al afgesloten dus kon het ook niet meer natrekken... Ik ben nu op mijn werk maar als ik morgen thuis ben zal ik heb nogmaals laten scannen en de resultaten hier neer zetten..

Ik kraak Hitman zeker niet af PM.. Ik vind het een Top programma waar ik dagelijks van gebruik maak.. Ik vond het alleen raar dat er in hitman zo'n soort worm zat.. Daarom zet ik deze vraag hier op helpmij.nl... En gezien ik geen expert ben maar wel graag dingen wil leren hoop ik dan ook op een reactie die mijn vraag zal beantwoorden.

Ik zal nogmaals scannen en misschien krijg ik de betreffende map er nog voor...

Dank u..:thumb:

Nogmaals scan gedaan en vind weer de 2 zelfde virusssen...

deze staan in :

c:\programfiles\hitmanpro\quarantine\2005-10-02_-1-56-39\A0007208.1

en

c:\programfiles\hitmanpro\quarantine\2005-10-02_-1-56-39\A0007230.3

Dat zijn twee bestandjes die zijn verplaatst door HitmanPro naar een beveiligde map. Deze bestandjes kunnen niks aanrichten en worden alleen maar gevonden.

Quarantine is een beveiligde map waar virussen en spyware naartoe worden verplaatst. In die map kunnen ze zich niet verspreiden.

De bestandjes worden dus gevonden door Housecall, maar kunnen niks doen.

Het is dus geen probleem dat ze daar staan:)

In het hoofdvenster van HitmanPro even op quarantine klikken en dan kan je ze waarschijnlijk zo verwijderen.

Succes:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan