Virus gekoppeld aan exe bestanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter XBOX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XBOX

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2002
Ik ben even kijken naar een PC met een lastige virus gekoppeld aan exe files
Dus programma's zoals een virus scanner kun je niet uitvoeren, wel Internet Explorer 7.
Systeem heeft Windows XP SP2 erop & Norman Antivirus.
Online scan gedaan met Norton & Kaspersky maar die verwijderen niks en wordt er ook geen virus genoemd. Norton noemt wel deze virus: IEDFix.exe
Lijkt wel veel op dit virus:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/826980///virus,exe
Maar het renamen van regedit.exe lukt niet.

Ga is naar Deze computer / Dan Zoeken / Alle bestanden en Mappen / De gedeeltelijke of volledige bestandnaam: iedfix (zonder hoofdletters, als die niks vind probeer dan hoe die eigenlijk hoord, met hoofdletters) (IEDFix)

.exe hoeft niet!

Als die iets vind, verwijder het dan! (zeg ook ff als die iets vind en niet verwijderd)

Download nu Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Is het probleem over? zo niet download superantispyware

Download Superantispyware
http://www.superantispyware.com/superantispywarefreevspro.html

Laatst bewerkt:
Handmatig starten geprobeerd? (c:\windows\system32\cmd.exe)

Nee, EXE/COM/REG bestanden wil niet.
Bij het opstarten ook in veiligemodus, krijg je eerst een venster waar je op OK moet drukken voordat je kunt aanmelden.
al geprobeerd wat ik zei?

Ja, ik heb die hardeschijf in mijn PC gezet en dat bestand verwijderd met Norton 2008.
Maar nog steeds dat nasty virus.

Laatst bewerkt:
Bij het opstarten ook in veiligemodus, krijg je eerst een venster waar je op OK moet drukken voordat je kunt aanmelden.

Eeh, ja, dus? Wat bedoel je hiermee? :)

Heb je een XP CD bij de hand? Dan kun je de recovery console opstarten en vanuit daar de commando's uitvoeren.

Eeh, ja, dus? Wat bedoel je hiermee? :)

Heb je een XP CD bij de hand? Dan kun je de recovery console opstarten en vanuit daar de commando's uitvoeren.

Je krijgt zo'n leeg venster waar je eerst op: OK moet klikken, voordat je bij een account kan aanmelden. :confused:
XP cd heb ik wel liggen.

De herstelconsole starten
Gebruik een van de volgende methoden om de herstelconsole te starten:
• Gebruik de Setup-diskettes voor Windows of de cd-rom met Windows om de computer op te starten. In het scherm 'Welkom bij Setup' drukt u op F10 of op 'R' om de installatie te repareren.

De opdrachtenconsole gebruiken
Nadat u de herstelconsole van Windows hebt gestart, wordt het volgende bericht weergegeven:
Microsoft Windows(R) Herstelconsole

De herstelconsole biedt functies voor het herstellen en terugzetten van het systeem.
Typ EXIT om de herstelconsole af te sluiten en de computer opnieuw op te starten.

1: C:\WINDOWS

Bij welke Windows-installatie wilt u zich aanmelden?
(Druk op ENTER om te annuleren.)
Nadat u het nummer voor de juiste Windows-installatie hebt opgegeven, wordt u gevraagd naar het wachtwoord voor de beheerdersaccount.

Ok zal ik is proberen, bedankt tot zo ver. :)

Update: Het is gelukt om regedit te starten.
Via: Veiligemodus met commandprompt.
De waarden stonden gek genoeg op de goede: "%1" %*

Bij het venter waar je ok moet drukken stond er dit keer: C:\Windows\msagent\intl\agt0409.dll
Bovenin het venster.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf heel vaak in virus gevallen smitfraudfix, het helpt me 8 van de 10 keer uit de brand. Misschien dat het nou ook in dit geval bij jouw werkt?

Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf heel vaak in virus gevallen smitfraudfix, het helpt me 8 van de 10 keer uit de brand. Misschien dat het nou ook in dit geval bij jouw werkt?

Bedankt voor de tool, maar ook dit helpt niet.
Msconfig nog gestart, kan geen rare dingen vinden.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je?

Die Smidfraud tool, ik installeer windows xp wel opnieuw.

Ik wou de wizard: "Bestanden en Instellingen overzetten" gebruiken om de bestanden op een andere schijf de bewaren.
Zijn er nog betere tools ? Of welke gebruiken jullie om de data tijdelijk te verhuizen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan