Virus gevonden. Sata schijf als slave naast ide schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
De buren hebben op een "mooie aanbieding" geklikt en nu heeft een virus de hele boel overgenomen, niets werkt nog.

Ik wil hun sata hdd op mijn mobo aansluiten om zo het ding door te lichten met mijn avg-free. Mijn schijven zijn ide, op mijn mobo zit een primary en secundary sata aansluiting. Kan hun sata hdd in om het even welke aansluiting of moet hij in de slave sata?

Laatst bewerkt:
Hmm, geen van mijn 2 pc's hebben een sata aansluiting. De besmette pc heeft wel een ide aansluiting. Hier heb ik een oude 4gb hdd aan gehangen om zo xp te installeren incl avg free maar tijdens het installeren van xp gaat het al fout, iets met hardware probleem.

Het virus is Total Security. Ik heb hem nu in veilige modus. AVG heeft 2 problemen gevonden, maar het is nog niet opgelost. SuperAntiSpyware is compleet onvindbaar. Wanneer ik hem opnieuw wil installeren krijg ik wel de melding dat SAS nog aanwezig is en eerst verwijderd dient te worden. Klik ik op ja dan gebeurt dit overigens niet.

MBAM geinstalleerd in veilige modus en die loopt nu. MBAM roept onafgebroken dat hij besmette bestanden gevonden heeft.

*edit*
Titel aangepast

MBAM is klaar, pc opnieuw opgestart, probleem is verholpen. SAS er opnieuw op en die loopt nu ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan