Virus? Hacker? Vreemde systeem fout? Help!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter PCK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PCK

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hallo,

Mijn pc heeft het vreemste probleem waar het maar niet van af wil...

Ik heb Windows al opnieuw geinstalleerd en het is er nog!

Wat er gebeurt is dat er een willekeurige toets op mijn computer lijkt te worden ingedrukt, en niet losgelaten. Soms houd het even op, tot nu zomaar een hele maand, en nu is het er weer!

Het begon 2 maanden geleden, vlak voordat ik op vakantie ging. Het was er ook ineens, zonder dat ik een idee heb wat het veroorzaakte... Ik download alleen veilige bestanden (denk ik dus: geen p2p, alleen van websites waar McAfee SiteAdvisor een groen licht geeft, of privé sites waar ik de eigenaren van ken en waar ik vooraf weet wat ik download en toch echt aanneem dat het veilig is). Ik heb toen vlak voor de vakantie nog even gered wat ik redden kon, en ben toen op vakantie gegaan. Toen ik terugkwam en klaar was windows opnieuw te installeren was het ineens weg. Ik heb NOD32 al een tijd op mijn computer draaien, en de updates zijn telkens automatisch geïnstalleerd zoals het hoort, ook de rustige maand die volgde. Verder heb ik geen melding gehad over een probleem/virus...

Vandaag begon het weer, eerst de toets m, computer opnieuw gestart, toen d, backup van firefox gemaakt (de rest had ik nog geupdate backups van (meest bellangrijke staat verder niet opgeslagen op mijn eigen pc meer maar twee externe harde schijven - ik vond me één keer flink branden genoeg) en Windows XP opnieuw geinstalleerd. Windows ingesteld, gestart. ASUS WLAN software geïnstalleerd, Firefox opnieuw geïnstallleerd, probleem begint weer...

Ik wordt werkelijk hysterisch van dit probleem... Ik heb mijn PC echt heel erg nodig voor mijn werk!

Iemand die een idee heeft wat het veroorzaakt/ kan veroorzaken, ik zou het héél erg op prijs stellen...

P.s. Mijn WLAN gebruikt WEP, mijn PC had tot vandaag Zone Alarm als firewall, en er wonen zo ver ik weet geen kundige computer-mensen in mijn opgeving.

P.s. 2 Ik heb twee verschillende toetsenboarden geprobeerd.

Laatst bewerkt:
hebben je toetsenboarden ook nog extra software? Waarschijnlijk is het niet binnen ekomen via je WLAN. Dat zou heel apart zijn. overigens WEP is heel makkelijk te kraken. Nou ja hele makkelijk, makkelijk als je het met WPA vergelijkt.

Het toetsenboard is draadloos, met een muis (hoewel ik een andere muis gebruik). Ik heb handmatig niks geïnstalleerd.

Ander toetsenboard geprobeerd. Hielp niet...

Het virus(?) begon toen ik een paar minuten geleden nogmaals windows herinstalleerde al te typen tijdens de windows installatie (land/naam/etc), voor iedere vorm van netwerk configuratie!!

Ook was het actief toen de WLAN uit was, een paar uur geleden...

Willekeurige letters? Oja heb je een usb of ps 2 muis?

Ik heb het ook al gehad :)
Het ligt aan je toetsenbord.

Probeer eens een nieuw toetsenbord en het zal opgelost zijn :)

Laatst bewerkt:
Opgelost

Ja, het lijkt inderdaad mijn toetsenboard te zijn geweest want het probleem is weg sinds ik een andere gebruik.

Het moet dan de Logitech S510 van mij zijn geweest. 60€ weggegooid. Geen Logitechs voor mij meer. Moeten ze maar zorgen dat hun spul normaal werkt.

Dank je voor jullie hulp!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan