Virus...Help me!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Missy

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Hallo mensen,

Ik heb een probleem, misschien dat iemand mij kan/wil helpen hierbij....

Sinds kort doet mijn pc heel erg raar en ik denk dat ik een virus heb...maar ik weet niet wat voor soort virus...Want het zijn bestanden met namen zoals...britney spears, matrix en het zit overal in mijn pc en er zijn duizenden van deze bestanden....Geen idee, hoe ik eraan ben gekomen of hoe ik het weg kan krijgen... Maar hierdoor mijn is mijn hardschijf volgens heel erg beschadigd...waardoor ik bijv. mappen in mijn documenten niet kan openen en internet explorer werkt ook niet. Als ik beetje geluk heb en toch een map open kan krijgen, dan moet ik zeker wel 1 minuut w8en...dus het heeft mijn pc heel traag gemaakt..

Als iemand mij zou willen helpen dan zou ik het heel erg op prijs stellen!

Groetjes,
missy (:( )

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Missy
Hallo mensen,

Ik heb een probleem, misschien dat iemand mij kan/wil helpen hierbij....

Sinds kort doet mijn pc heel erg raar en ik denk dat ik een virus heb...maar ik weet niet wat voor soort virus...Want het zijn bestanden met namen zoals...britney spears, matrix en het zit overal in mijn pc en er zijn duizenden van deze bestanden....Geen idee, hoe ik eraan ben gekomen of hoe ik het weg kan krijgen... Maar hierdoor is mijn hardschijf volgens heel erg beschadigd...waardoor ik bijv. mappen in mijn documenten niet kan openen en ook niet internet explorer. Als ik geluk heb en toch een map open kan krijgen, dan moet ik zeker wel 1 minuut w8en...dus het heeft mijn pc eigelijk trager gemaakt

Als iemand mij zou willen helpen dan zou ik het heel erg op prijs stellen!

Groetjes,
missy (:( )

Ik heb een bang vermoeden dat jij geen antivirusprogramma hebt. Klopt dat?

Doe in ieder geval een online scan, bijvoorbeeld hier: http://housecall.trendmicro.com/

Ik heb al met norton gescant....maar niks gevonden...

Welkom op Helpmij.:)

Mischien Spyware zooi?

Laat de pc op Spyware scannen.
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 5) <--klik.
Klik in de bovenstaande link op "Reageer op bericht".
Pak Hijack this eerst uit, voordat je het log daar gaat plaatsen!!!

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.

1 tegelijk..

Ik ga nu slapen...morgen doe ik alles wat jullie hebben gezegd...

fijne avond!
ciao en alvast bedankt

Hallo iedereen,

Ik heb mijn pc online gescand met deze link.

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Het heeft meeste weg gehaald.... Ik had een virus genaamd WORM_NETKY.P zoiets en het was overal op mijn computer verspreid en ik had ook paar andere...NU is mijn computer wel sneller...maar nog steeds is het niet allemaal...weg want het duurt heel lang voor dat alles zorgvuldig is gescand. Ik ben nog mee bezig...maar ik wilde jullie bedanken voor jullie hulp!

Groetjes,
missy

Ah het Netsky virus :evil:

Laat nog even scannen met STINGER

detecteerd de meest bekende/beruchte virussen (43), ook het Netsky virus.

Probeer ook eens te scannen in Veilige Modus

Hallo mensen,

Vandaag heb ik mijn computer met volgende scans geprobeerd te scanen.

housecall-trendmicro

bitdefender

STINGER

Maar als het bij C:_\RESTORE\TEMP aankomt word er NETSKy.P virus gedecteerd maar het kan niet worden verwijderd, er zijn ook heel veel bestanden genaamd A0151600.CPY in RESTORE TEMP. Als ik hem handmatig probeer te verwijderen dan krijg ik melding dat het in gebruik is. Ik heb het ook met safe mode geprobeerd..

en er word ook BKDR_RANDAM virus gedecteerd en ook
Yahaa.G virus en ik kan deze 2 ook niet verwijderen.

Jullie hebben mij tot nu toe wel goed geholpen want ik kan teminste nu mappen wel sneller openen! Bedankt hiervoor en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!:(

Groetjes,
Missy :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Misschien help het volgende

Je kan onder systeembeheer de Restore mogelijkheid uitschakelen.
Hoe dit gaat is een beetje afhankelijk van welk besturingssysteem je gebruikt.
Als je hebt uitgeschakeld dan de virusscans en zo nog een keer draaien en dan kunnen uit de restoremappen ook de virussen worden verwijderd.

Hopelijk kom je hier wat mee verder.:thumb:

Hallo,

Ik heb window me, en ik heb geen idee hoe je bij systeem beheer komt en restore uitschakelt...wil je mij aub meer details geven. :D

Alvast bedankt.

Groetjes,
missy

Systeemherstel uitschakelen in Windows ME:

1. Klik rechts op het icoon "Mijn computer" op de desktop, en selecteer Properties.
2. Klik de tab Prestaties.
3. Klik in het vak Geavanceerde instellingen op Bestandssysteem.
4. Klik de tab Probleemoplossing.
5. Vink aan: De optie Systeem herstellen uitschakelen.
6. Klik OK en herstart de computer.

Let op: hiermee verdwijnen de herstelpunten die tot nu toe zijn aangemaakt. Dat moet ook, want daarmee verdwijnen ook de virussen die nu nog in je systeemherstelbestanden nestelen.
Als je systeemherstel later weer inschakelt, wordt een nieuw herstelpunt aangemaakt.

Om de functie systeemherstel weer in te schakelen: volg bovenstaande stappen en verwijder het vinkje voor "De optie Systeem herstellen uitschakelen".

Thanx

Zo kan het dus ook
Vergeet vooral niet de pc effe opnieuw te starten en daarna de virusscan nogmaals te draaien:D

hallo buffy,

Ik heb alles gedaan wat jij zei, maar het systeem herstel was al als uitschakel aangevinkt.

Groetjes,
missy

Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Het is toch gelukt! Mijn computer is nu helemaal clean!!!

Bedankt allemaal!
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Groetjes,
Missy

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan