virus help!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra19

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
hai mijn man heeft gisteren een virus binnen gekregen op zijn pc, we hebben geen idee hoe het kan, hij zat op marktplaats, toen naar startpagina, en kreeg ineens een pagina dat hij een anti virus moest aanschaffen, dat deed hij natuurlijk niet, klikte hem weg, maar zijn pc liep vast, na opnieuw opgestart te hebben, krijgt hij wel het welkom scherm, maar dan een mooi blauwe scherm, en dan verschijnt dat anti virus schermpje weer, met dat hij het moet aanschaffen. WE hebben van alles geprobeerd, in alle modussen opgestart maar niets lukt, we kunnen ook geen schijfje in de pc doen, dat pakt hij gewoon niet meer, wie o wie kan ons helpen.

groetjes sandra

Wanneer echt niets het meer doet, zoals in jullie geval, zijn er kort gezegd nog 2 mogelijkheden;

1] uithuilen en overnieuw beginnen (formatteren en windows installeren)
2] de schijf uit de pc halen en als slave in een andere schone pc bouwen, daar scannen met MBAM, SuperAntiSpyware en AVG-Free. Ook in een externe behuizing plaatsen is een mogelijkheid

Bovenstaande klinkt moeilijker dan het is...

Laatst bewerkt:
ik begin al te huilen denk ik, maar het probleem is dat we niet weten hoe we moeten formatteren, hij loopt op windows 2000 en het is een gebruikte pc geweest van een school, dus er staat veel onzin op zeg maar, hoop dat je me kan uitleggen hoe ik en waar ik dit kan doen.

sandra

Daadwerkelijk formatteren is een optie, maar altijd de laatste.

Je hebt een cd nodig met daarop windows 2000 of een ander OS (xp bijv) met bijbehorende registratiesleutel. De keuze van je OS is afhankelijk van de snelheid van je pc.

Pc aanzetten, cd erin. Pc herstarten. Door tijdens het opstarten op [del] te drukken (wordt waarschijnlijk onder in beeld aangegeven, kan ook een andere toets zijn) kom je in de BIOS. Hier kun je aangeven dat de pc van cd moet opstarten en niet vanaf de harde schijf.

Instellingen opslaan en pc herstarten. Je pc gaat nu op de cd zoeken en zal vragen of je van cd wilt opstarten, dat wil je. Hierna wijst alles zich eigenlijk vanzelf.

Wanneer er gevraagd wordt of je wilt formatteren, klik je op [ja]. Kies [snel-formatteren], dat is voldoende. Dan gewoon de procedure volgen.

Let wel; formatteren heeft tot gevold dat alles wat zich op de schijf bevind wordt gewist, dus ook evt je mail, foto's ed. Tenzij je die op een andere partitie bewaard hebt...

Nogmaals; formatteren is altijd de laatste optie...

hai, ik heb echt van alles geprobeerd, inclusief mijn man, hij gaat proberen een schone pc te zoeken, en dan de schijf eruit te halen, dank jullie allemaal voor de tips. ik laat het horen als er iets gelukt is.

Mooi,

Aan de buitenkant van je schijf vind je kleine stekkertjes, zogenaamde "jumpertjes" Hiermee geef je aan of je hdd "master" of "slave" moet zijn. De besmette schijf zul je als slave moeten instellen zodat de schone pc van zijn eigen master-schijf opstart en die van jullie als slave er bijhangt. Vaak zit op je hdd een stickertje met een overzicht hoe de jumpertjes te plaatsen.

dank je wel, voor deze tip, anders hadden we dat nooit kunnen doen, we hebben namelijk een extra pc op zolder, die is helemaal schoon. Hij is nu bezig aan het sleutelen.

voor de andere tips, is jammer, want we kunnen nergens in, dus ook nergens bijkomen om te scannen en downloaden pakt hij ook niet.

Allereerst hoop ik dat jullie je probleem oplossen:thumb:

Mocht dit de volgende keer weer gebeuren(dat er zo'n pagina opspringt dat je een virusscanner moet kopen)klik dan niet op een kruisje of op nee(misschien is dat wel ja!?),maar druk de reset knop van je pc in.Heb dit zelf 1x gehad en ik wilde nergens op klikken zo argwanend als ik ben.
Weet niet of dit altijd werkt maar ik had gelukkig nergens last van.

Groetjes Quikfit.:)

dank je wel, we zijn nog even bezig, maar nu starten we zijn pc weer op, en hopen er het beste van. Dank je wel voor alles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan