Virus hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinissen

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Mijn hotmail account is de laatste maand twee keer misbruikt doordat al mijn contacten dit mailtje ontvingen, terwijl ik zelf niks heb verstuurd:

Hello,

How are you doing these days?
A few days ago, I came across a wonderful electronic site and had a pleasant chat with their staff.
It is amazing that the products have competitive price and high-quality. I have bought some items from this site,
and i am very satisfied with their items and services. If you are interested in it too,
do have a look at this web page : www.elefind.com
I hope it will give you some help.

Ik vermoed dus een worm/virus. Het gekke is wel dat het is verstuurd toen mijn computer uit stond, ergens in het weekend. Hoe kan dit en hoe klan ik voorkomen dat het nog een keer gebeurd, voordat al mijn vrienden mij gaan blocken?

Dank voor hulp!!

Je kunt kijken naar de header informatie van het bericht.Dit kun je bijvoorbeeld doen in Outlook.
Dan kun je X-Originating-IP: [?] checken.

Best Timmy,

Bedankt voor je hulp. Echter ik ben een redelijke computerleek... wat kan ik dan met het IP adres doen? Is het dan te achterhalen waarvandaan ie verzonden is ofzo en dan?

Superbedankt, precies wat ik zocht en ik heb mijn wachtwoord al veranderd!

raar bericht op hotmail

afgelopen zondag ging ik mijn mail bekijken via hotmail, ik kwam tot de conclusie dat er naar elke contactpersoon een mail was verstuurd met een of ander onzinverhaal erin. Als verzender van deze mail stond mijn email adres, ik heb nota bene ook een mail ontvangen van mij naar mij?????? deze mail was verstuurd op zaterdag, terwijl ik helemaal niet ingelogd ben geweest op mijn hotmail account???
ik heb deze mail direct verwijdert en al mijn contactpersonen direct een mail getuurd dat dit niet afkomstig was van mij en met het advies deze mail niet te openen omdat ik niet wist wat het was.
Vanavond toch maar eens gaan zoeken op internet, kwam uiteindelijk op dit forum terecht waar ik een soort gelijk bericht vond van een aantal maanden geleden.
Gisteren is weer een mail verstuurd namens mijn email adres en nu in het neederlands, eerste mail was in het engels. Het onderwerp was 'feestelijke aanbiedingen'.
nu zou ik graag willen weten of dit vergelijkbaar is met de berichten op dit forum van een aantal maanden geleden en of het helpt om mijn wachtwoord te wijzigen.

Het IP adres heb ik kunnen achterhalen en is eveneens afkomstig uit china!!

Graag reactie,

PS er is niks terug te vinden bij verzonden items!

Had ik dus ook een tijd geleden. Het zijn bendes die misbruik maken van je hotmail, omdat ze op de een of andere manier je wachtwoord hebben bemachtigd. Ze loggen dus gewoon in op je hotmail en het heeft dus niks met een virus te maken. Je komt wel eens een msn site tegen waar je je naam en wachtwoord moet opgeven, daar trapt iedereen een keer in, lijkt ook net echt van msn. Maar daar zitten die bendes dus soms achter, of ze hacken die site. Enige wat je hoeft te doen is zo nu en dan je wachtwoord veranderen en dan is dat probleem opgelost! Heb ik ook gedaan en sindsdien nergens meer last van gehad. Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan