virus in bios ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

kooswelv

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Wie kan mij helpen, ik probeer een PC te installeren maar telkens halverwege de installatie gaat de PC uit.
Heb het geprobeerd met 98, ME, XP maar dat maakt allemaal niets uit.
Heb als eerste FDISK en FORMAT c: /s gedaan.
Kan er een virus in de bios zitten en is daar een programma voor (op floppy) waarmee ik dat kan checken. Ik heb een virusscanner (F-Secure) maar zolang ik geen besturingssysteem erop heb kan ik die niet installeren.

Kijk even in de kast of de koeling nog okay is.
Maak deze eventueel voorzichtig stofvrij.

Heeft er denk ik niets mee te maken, want 98 start nu op van de harde schijf, komt elke keer tot detecteren plug en play monitor en hangt dan, muis en toetsenbord doen het niet en kan dus niets doen, na enige tijd gaat hij weer spontaan uit en start weer op tot plug en play monitor, het is om radeloos van te worden.

PHP:
plug en play monitor en hangt dan, muis en toetsenbord doen het niet en kan dus niets doen

Probeer eens een andere monitor, werkt het dan nog niet zet er dan eens een andere videokaart in kan zijn dat die problemen geeft.

met een andere monitor hetzelfde probleem, heb inmiddels ME geinstalleerd en dat ging helemaal goed, starte keurig op tot bureaublad en gaat dan een paar minuten weer opstarten. Heb de ventilator ook schoongemaakt, helpt dus ook niet.

ik heb geen andere videokaart, ga morgen wel andere harde schijf proberen. Maar het blijft een raar probleem.
Met fdisk en format kan je toch wel zeggen dat alles weg is, geen virus in de bootsector en ME volledig geinstalleerd maar 2 minuten op het bureaublad en hij start weer opnieuw.
Ga proberen of ik ergens een videokaart kan regelen.

Probeer eens fdisk/mbr dmv opstarten met win98 opstartdisk en dan fdisk/mbr.
Kan zijn dat er een virus op Master Boot Reccord zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan