virus in computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

negativ116

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
hallo ik heb een vraagje
ik had vandaag 2 virusen in me computer zitten .dll was het naam weet ik niet meer precies maar eidigde met .dll
ik scande me computer met standaard virus scanner van windows zelf die vond geen virus toen met zonealarm of zo kwam ik op die vond de 2 virusen
hij ging ze automatisch verwijderen en toen begon de virus te reageren errors dit en dat me computer ging dingen uitzetten kon niks meer open en toen wou hij afsluiten tijdens het afsluiten drukte ik me pc uit ging via veilige modes er in gelijk gereset maar hoe kan dat gebeuren als ik bezig ben met er uit te halen van de virusen nu doet ie het onder tussen weer maar mischien dat ik iets fout heb gedaan of wat dan ook ???

Laatst bewerkt door een moderator:
@de jean. Inmiddels is wel bekend dat java een heel groot security risico vormt. Een keuze voor een online scanner die leunt op java lijkt me intussen geen verstandige keuze meer.

@negativ116. Het helpt als je af en toe punten en komma's gebruikt. Als wij de vraag kunnen lezen vergroot dat je kans op reacties. De standaard Windows beveiliging is niet meer voldoende. Scan na de f-secure ook nog eens met MBAM en Super Anti Spyware. Als het systeem daarna schoon is gelijk een goede scanner installeren. Bijv. NOD32.

@de jean. Inmiddels is wel bekend dat java een heel groot security risico vormt. Een keuze voor een online scanner die leunt op java lijkt me intussen geen verstandige keuze meer.

@negativ116. Het helpt als je af en toe punten en komma's gebruikt. Als wij de vraag kunnen lezen vergroot dat je kans op reacties. De standaard Windows beveiliging is niet meer voldoende. Scan na de f-secure ook nog eens met MBAM en Super Anti Spyware. Als het systeem daarna schoon is gelijk een goede scanner installeren. Bijv. NOD32.
Ik heb ondertussen AVG 2014 met een code op internet gevonden voor 374 dagen.
Die heeft de 2 virusen uit me pc getrapt.
weet niet wat voor virusen het waren maar. het was een pok virus ff zo gezecht.
en ik ben niet gewend om met hoofdletters en punten te typen.
Maar doe me best om er aan te denken.

java op zich is geen risico, tis maar hoe je er mee omgaat ... en f-secure is wel degelijk een top-online-scanner.
Op al mijn pc's staat java, maar ze vragen steeds toelating om op te starten, risico is dus verwaarloosbaar.

@negativ116 : avg op internet met code ??
1/ da's vragen om miserie als je daar op zoekt
2/ dergelijke dingen zijn hier, denk ik, niet echt tolereerbaar om te vermelden.

java op zich is geen risico, tis maar hoe je er mee omgaat ... en f-secure is wel degelijk een top-online-scanner.
Op al mijn pc's staat java, maar ze vragen steeds toelating om op te starten, risico is dus verwaarloosbaar.

@negativ116 : avg op internet met code ??
1/ da's vragen om miserie als je daar op zoekt
2/ dergelijke dingen zijn hier, denk ik, niet echt tolereerbaar om te vermelden.

zo te zien heft code niet eens geholpen want er staat 374 dagen proefversie
maar code gaf geen melding aan dus waarschijnlijk pakte hij hem niet eens maar hij is er uit de virus.
alleen de update is een raadsel want hij deed er 6 uur over voordat ie klaar was

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan