Virus in de kluis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicole01

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Ik was wat aan het downloaden bij areas toen kreeg ik een bericht van Avast dat er een virus was gevonden met een groot alarm. De aanbeveling was in de kluis plaatsen. Dit heb ik gedaan! En nu? Gaat ie weer weg? Is het gevaarlijk?

Ik was wat aan het downloaden bij areas toen kreeg ik een bericht van Avast dat er een virus was gevonden met een groot alarm. De aanbeveling was in de kluis plaatsen. Dit heb ik gedaan! En nu? Gaat ie weer weg? Is het gevaarlijk?

Als je naar je kluis/quarantaine gaat, zie je daar als het goed is het besmette bestand staan. Dit kun je gewoon verwijderen.

Wanneer er een file in de Fault/quarantine is geplaatst is het zo dat het virus niets meer kan doen op je computer,

De fault is ervoor zodat wanneer het een false positive is en je kunt bijvoorbeeld na rebooten je windows niet meer in omdat bijvoorbeeld explorer.exe niet laad je dit bestand terug kan plaatsen naar de plek waar het stond.

Verder is het gewoon veilig om de file te verwijderen.

Met vriendelijke groet,
Eelco Hofstee
Computerdoc.nl

Vaak kan dat in het antivirus programma zelf al.. in jouw geval kun je hem zelfs zeker weten deleten. (aan het plaatje te zien)

Het is ook een bestand met dubbele extentie (zip.exe) deze nooit meer downloaden want dat zijn vrijwel altijd virussen.

Dank je wel! moet alleen mijn kluis nog zien te vinden, maar jullie hebben mij echt geholpen. Was echt effe in paniek.

Jeeh heb hem verwijderd. Hij staat niet in de prullenbak klopt dat?

Klopt ;) Als je een log hebt, kun je daarin zien wat je gedaan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan