Virus in een virusscan van windows (denk ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.

urbsmiles

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2009
Ik heb een vreemd probleem met een virus dat ik per ongelijk heb binnengehaald, althans ik weet eigenlijk niet wat het precies is, maar ik zal zo goed mogelijk mijn best doen om het uit te leggen.

sinds ik een site heb bezocht om afleveringen van een nieuwe serie te kijken waar ik een beetje gek op ben (deadliest warrior) heb ik opeens een probleem met mijn windows beveiligingscentrum. Hij geeft aan dat mijn firewall uit is geschakeld en hij start een vreemde scan op die XP anti virus pro heet. Deze scan detekteerd opeens 30 virussen bij mij die ik nog nooit eerder heb gezien en als ik op de optie remove klik stuurt hij me door naar deze site: hxxp://proantivirus21.com - XP Antivirus Pro - Microsoft internet explorer . Hier moet ik dan opeens een antiviruspakket van microsft kopen (zegt de site). Dat doe ik natuurlijk niet, want ik vertrouw op het moment even helemaal niets meer, maar wat nog meer vreemd is, is dat er ook geen siteblad (waar je een internetsite in kan geven) of toolbar beschikbaar is.

Wat verder nog meer vreemd is, is dat ik een goede AVG scan 8.5 (free version) heb en die detecteert helemaal geen een virus. Sterker nog ik zit nu op dezelfde computer op het account van mijn vader en daar geeft hij helemaal geen XP antivirus pro scan en 30 virussen aan, terwijl dat ding op mijn schijf aan gaf dat er ook een stuk of 10 virussen op het account van mijn vader zaten.

Ook gaf de scan uitleg als ik op een virus klikte wat het met elk microsoft programma doet. Een paar van de dingen die de scan aangeeft zijn bijvoorbeeld:
- e-mail worm
- trojan-clicker
-trojan-spy
-virus boot

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik wil hier graag heel erg snel vanaf.
Alvast bedankt.

Groetjes,

Chris

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is dus duidelijk spyware... uhm misschien kun je hem bij taakbeheer>processen uitzetten,
moet je heel even kijken of je de spyware hebt geselecteerd en dan proces beeindigen.

als het goed is zit er nu een beijlage bij mijn reactie waar alle processen van mijn computer bij staan. Ik print screen gedaan en de afbeelding in een word bestand geplakt.
Ik ben zelf namelijk niet echt zo goed in het herkennen van een virus tussen mijn processen, zou iemand hem misschien voor mij kunnen aanwijzen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Meld je aan bij Nucia
En plaats daar in deze Sectie een log van Hijack This

Geef aan dat je bent geïnfecteerd met Windows Defender

Verwijder indien mogelijk de link in je eerste post h**p://proantivirus21.com

Link in het eerste bericht onbruikbaar gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan