virus in email?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
1.217
Hallo,

ik heb het laatste kwartier al 4 verschillende emailberichten ontvangen met onderstaande tekst. De andere komen van verschillende providers.

Wil het bericht zeggen dat iemand mij een besmet mailtje wil sturen of is er iets anders aan de hand?

Ik heb al een mailtje gestuurd naar UPC maar die reageren niet zo snel.

p.s. , mijn antivirus is geheel up to date



This is an automatically generated E-Mail Delivery Status Notification.

Mail-Header, Mail-Body and Error Description are attached


--------------------------------------------------------------------------------


-------- Virus Warning Message --------
The virus W32/Sober.gen@MM was detected in the attachment error-mail_info.zip/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF. The attached File error-mail_info.zip/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF has
been removed. For questions please contact the Helpdesk.

Er is een virus W32/Sober.gen@MM gevonden in de attachement/bijlage error-mail_info.zip/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF. De error-mail_info.zip/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF is verwijderd.
Voor meer informatie raadpleeg de speciale FAQ onder "Customer Services" -> "Helpdesk" op www.upc.nl.

Un virus W32/Sober.gen@MM a été détecté dans le fichier inclus error-mail_info.zip/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF. Le fichier error-mail_info.zip/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF est
enlevé. Pour toutes questions cliquez sur le lien ci-dessous.

Er is een virus W32/Sober.gen@MM gevonden in de bijlage error-mail_info.zip/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF. De bijlage error-mail_info.zip/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF is verwijderd.
Voor vragen kunt u klikken op de link hieronder.

Et virus W32/Sober.gen@MM har blitt oppdaget i et vedlegg. Vedlegget
error-mail_info.zip/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF har blitt fjernet. Har du
spørsmål ber vi deg klikke på linken under.

Ett virus W32/Sober.gen@MM hittades i den bifogade filen error-mail_info.zip/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF. Filen error-mail_info.zip/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF/WINZIPPED-TEXT_DATA.TXT .PIF har förstörts. För
mer information klicka på nedanstående länk.
----------------------------------------
 
Laatst bewerkt:
Nee, geen bijlage. Alleen dit bericht.

Vreemd dat ik dit van verschillende providers krijg.
En meestal kan je wel zien wie de mail heeft gestuurd.

En jazeker, de naam van dit virus staat wel in mijn viruslijst. En chello heeft ook een antivirusprogje draaien.
 
Weet je wat ik ook vreemd vind?

Het adres van de geadresseerde , wat dus eigenlijk die van mij zou moeten zijn, is in alle gevallen iemand anders:eek:
 
Er zijn wel meer dingen raar aan deze mail.
Volgens de e-mail gaat het om W32/Sober.gen@mm
Dit virus is maar weinig voorkomend en komt uit juli 2004 volgens McAfee. Bij norton konden ze hem al in december 2003.
Verder zit er geen bijlage bij, die er wel bij hoort te zitten als het om dit virus gaat:confused:

De afzenders zijn bedrog, dus daar heb je eigenlijk niks aan.

Al bericht van UPC gehad?
 
nee, nog geen bericht gehad van Upc.

Dat de naam van de geadreseerde niet mijn naam is kan ik ( technisch) wel begrijpen.

En voor de rest snap ik er niks van.

Ik heb er nu al 6 binnen.
 
Waarschijnlijk sta je in een lijst waar die e-mail naartoe wordt gestuurd. Je zal er dus nog wel meer krijgen:confused:
Je virusscanner was up-to-date en er zat geen bijlage bij dus er waarschijnlijk is er geen groot gevaar. Het is alleen erg vervelend.
 
Dan sta je in een lijst waar de virussen heen worden gestuurd. Het sober virus zoekt op een computer die geïnfecteerd is naar e-mailadressen. Als er een aantal mensen zijn die het virus hebben en die jou e-mailadres op hun computer hebben sta je snel in zo'n lijst. Het blijft alleen raar dat er geen bijlage bijzit, maar dat is alleen maar beter. Misschien is die bijlage al verwijderd voordat je de e-mail in je inbox krijgt.

Er is sinds vanavond ook een nieuwe variant. De variant P. Ik kreeg net een e-mail van waarschuwingsdienst.nl Deze had een verwijzing naar de volgende waarschuwing: http://www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?it=1184
Hier staat info over de P variant.

Komen de mails nu vaker binnen dan aan het begin van de avond?

EDIT: Hier nog wat extra's over de P variant: http://www.webwereld.nl/nieuws/21415.phtml
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Chello het een en ander er al uitneemt. Dus ook de eventuele bijlage die besmet is.

Ik laat het wel over me heen komen.

Heb het verwijdertool al gedraaid maar daar is niets mee gevonden.

Zal ook even naar de bestanden zoeken die op de site van de waarschuwingsdienst staan.

Voor de zekerheid.

txs
 
hallo

ik heb hetzelfde probleem...kreeg vanmorgen 124 e-mails, zonder bijlagen overigens...norton haalt het er allemaal netjes uit...
hoop dat het gauw weer 'overwaait'

groetjes
 
Ik heb nog een tip.
Zorg dat je het verwijder tooltje op je computer hebt staan. Als het dan ''fout'' gaat heb je gelijk dat tooltje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan