virus in opstartsector

• Onderwerp starter Onderwerp starter fhh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fhh

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Mijn benedenbuurvrouw had een virus in haar computer. Omdat ze nog win 95 had en geen virusscanner heb ik haar harde schijven opnieuw geformatteerd, windows98 en mcafee virusscan erop gezet. Nu geeft mcafee aan dat het JM virus in de opstartsector aanwezig is maar kan het niet opschonen of verwijderen. Wie kent dit virus en wie weet welk programma c.q. bestand dit wel kan verwijderen?
Een online scan is geen optie voor haar want ze heeft een inbelverbinding.

Heb je meer informatie over het virus? Ik weet wel iets van JM maar dat is onschuldig en wordt niet gekenmerkt door een AV.

Heb je een volledige naam?

Verder lijkt me dit meer iets voor de "AV geïnfeteerd" sectie.

Online scan kan wel, ik heb een ISDN verbinding en bij housecall hoef je alleen 10 a 20 minuutjes te downloaden en je kan offline scannen.

[url]http://www.tiscali.nl/actueel/cmult/viru/viru_center.asp
[/URL]

Verder kan je proberen om bij de bios virus scan in te schakelen, of als je goed bent in programmeren een assembly programma schrijven dat de sector overschrijd.
Dat laatste moet je wel erg goed zijn :D

McAfee geeft alleen maar JM aan. Ook als ik info over het virus bekijk. Blijkbaar is deze JM wel schadelijk want zodra de computer wordt opgestart gaat de virusscanner al gillen.

En sorry ben op zoek geweest naar de AV sectie maar kon deze niet vinden in het forum.

Wat je in ieder geval kunt proberen is opstarten van een opstartdiskette (zorg wel dat die schrijfbeveiligd is) en dan FDISK /MBR intikken in de dosprompt. Nu wordt de Master Boot sector overschreven met een nieuwe versie.
Ik denk dat het virus daar op staat omdat alle overige sectoren worden overschreven met een format.

Eventueel opnieuw formatteren met FORMAT C: /U

Dan is alles weg.

PS: Om dit te doen is het handig als er een virusvrije versie van format.com en fdisk.exe op je opstartdiskette staan.

Als je die van je harddisk gebruikt dan bestaat de kans dat die nog steeds geinfecteerd is.

Geplaatst door buick
Wat je in ieder geval kunt proberen is opstarten van een opstartdiskette (zorg wel dat die schrijfbeveiligd is) en dan FDISK /MBR intikken in de dosprompt. Nu wordt de Master Boot sector overschreven met een nieuwe versie.
Ik denk dat het virus daar op staat omdat alle overige sectoren worden overschreven met een format.

Eventueel opnieuw formatteren met FORMAT C: /U

Dan is alles weg.

PS: Om dit te doen is het handig als er een virusvrije versie van format.com en fdisk.exe op je opstartdiskette staan.

Als je die van je harddisk gebruikt dan bestaat de kans dat die nog steeds geinfecteerd is.

Op www.bootdisk.com kun je goede downloaden :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan