Virus in quarantaine van de computer verwijderen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tress

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Mijn Virusscanner heeft een virus en malware en addware in quarantaine geplaatst.
Ik kan "het spul"uit de quanrantaine verwijderen, maar waar blijft het dan??? En, ik kan de "quarantaine" leeg maken maar dan ook weer de vraag waar blijft het dan??? Ik wil deze "rotzooi" uit mijn computer hebben.

Na "quarantaine leegmaken"nestelt het zich dan elders op de computer?
Na "verwijderen (uit de quarantaine)" blijft het zich dan elders in de computer bevinden???

Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van deze vragen!
Vriendelijke groeten.
Tress.

Wanneer je het uit de quarantaine verijderd komt het in je prullenbak terecht waarna je je prullenbak kunt legenHet kan ook zijn dat het niet in je prullenbak terecht komt maar direct helemaal weg is.
Je kunt het beste vanuit je virusscanner interface the quarantaine map legen.

Wel is de kans groot dat het nog terug te vinden is bij je systeemherstelpunten, welk OS gebruik je en welk AV gebruik je ?

Groeten Marcel

Wanneer je het uit de quarantaine verijderd komt het in je prullenbak terecht waarna je je prullenbak kunt legen.

Dat zou wel een hele slechte virusscanner zijn.

Na "quarantaine leegmaken"nestelt het zich dan elders op de computer?
Na "verwijderen (uit de quarantaine)" blijft het zich dan elders in de computer bevinden???

Nee en Nee.

Het blijft alleen in back-ups die je maakte nadat je het virus kreeg.

Laatst bewerkt:
Virus in quarantaine van de computer verwijderen

Ik gebruik Windows XP en de virusscanner is AVG. Free edition.
Hoe zijn eventuele back-ups na ontvangst van het virus te achterhalen?
Hoe zijn systeemherstelpunten te achterhalen?
Of zit het virus daar zodanig vast dat het zich niet weer kan manifesteren???
Vrgrt
Tress

Als het virus al actief was zonder gedecteert te zijn door jouw av en dan een back-up/systeemherstel maakt, grote kans dat het virus er in zit. Maar die kans is behoorlijk klein.

OK , mensen bedankt! Heb de virussen verwijderd uit de quarantaine en neem maar aan dat ze niet meer tevoorschijn komen!
Vrgrt
Tress.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan