Virus in System32

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Een vriendin van me heeft gisteren de PC opgehaald bij de zaak waar ze hem had gekocht. Door virussen was het noodzakelijk om dee schijf leeg te halen en opnieuw te installeren. Dat heeft ze door die zaak laten doen. Thuisgekomen heb ik ADSL weer geinstalleerd, verbinding gemaakt met internet en de startpagina ingesteld. Vervolgens de mailaccount ingesteld. Verder hebben we NIKS gedaan. Toch verscheen er vrijwel direct een melding van Norton dat er een virus was gevonden. Dit venstertje is niet weg te krijgen! Na scannen met Norton blijkt dat er 5 bestanden in SYSTEM32 zijn geinfecteerd met 1 of ander W32 wormvirus en dat Norton ze niet kan verwijderen. Hoe kan dat ???????? Heeft die zaak zijn werk niet goed gedaan of is het virus binnengeslopen in die 5 minuten verbinding met internet? Er zaten ook geen vreemde mailtjes in de mailbox en we hebben niets geopend. Dit is te gek voor woorden en ik vraag me af of het virus er niet gewoon op is blijven zitten na het opnieuw installeren.
Steeds na het opstarten van de computer verschijnt dat waarschuwingsvensterje dat niet gesloten kan worden.

download eens het tooltje stinger http://vil.nai.com/vil/stinger/ laat daar de pc eens mee scannen.

Ik vraag me zo ie zo af of computerzaken wel een schijf echt leeg halen bij zoiets maar dat is een ander verhaal.

Ook regelmatige via Liveupdate van Norton doen, en daarna
ff scannen gehele schijf, in veilige modus.

Succes,

JacK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan