Virus/infectie met doel verplicht aankopen antivirus pakket

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterwelcome

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2011
Ik heb een oude XP computer die ik vnml gebruik voor downloaden. Nu is er ergens waarschijnlijk een besmetting opgetreden. Ik kan bij de hoofdgebruiker wel het scherm opstarten maar krijg daarna op het hele bureaublad een waarschuwing dat de pc besmet is. Vervolgens begint er een antivirrus pakket te lopen. Alle handelingen zijn nu uitgesloten, behalve de aankoop van dit dure anti virrus pakket. Bij de andere gebuikers is dit probleem niet. Als ik hier een scan laat uitvoeren geeft deze waarschuwingen en verwijderd de infectie echter wanneer ik weer de hoofdgebuiker op start verschijnt de zelfde melding weer.

1. Hoe te verwijderen?
2. Is het wel veilig om de andere gebruikers de pc te laten gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

met welke virus scanner scant u? die door de virus word aangeboden?

Ik weet ff de naam niet meer van dat nepvirusprogramma.
Je kan in de normale modus zeker ook geen anti-malware en antispywareprogramma's starten?

Klopt, kan geen programma anti malware runnen. Kan vanavond eventueel wel de naam van het pakket geven.

Thnx!

Wanneer een scan geen uitkomst bied,
probeer dan handmatig het virus op te sporen.
Meestal komt er een icoontje op het bureaublad en is de bestandslocatie dus te zien.

Onthoud de locatie en start daarna de PC op in veilige modus. Nu kun je als het goed is alles handmatig verwijderen.

Als zelfs dit niet werkt, probeer dan handmatig mapjes of bestanden op te zoeken met als naam alleen maar nummers (298209829083). Deze staan meestal in Documents/Settings/Users/Local/Temp. (zorg er wel voor dat verborgen mappen worden weergeven)

Succes ermee.

@TS

Wat is je huidige antivirus? Als je die niet heb kan je microsoft security essentials en comodo firewall downloaden en installeren en paar scans doen (zonder internet).
Eventjes met Malwarebytes en SuperAntispyware scannen. Als het nog niet verholpen is kun je even scannen met HitmanPro en http://www.eset.com/us/online-scanner
(waarom gebruik je een windows PC om mee te downloaden? :rolleyes:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan